A dugódíjat senki se akarja igazán, pedig elengedhetetlen lenne a város tehermentesítése szempontjából. Egyelőre úgy fest, egy újabb “megyei” matrica jön dúgódíj néven, csak épp többletszolgáltatás nélkül – írta a Napi.hu.
Tarlós nem támogatja, mert fél, hogy a választások előtt népszerűtlen lesz a dugódíj bevezetése, ám az Unió szerint ez egy fontos eszköz a várospolitikában, hiszen csak úgy adtak pénzt a 4-es metróra, ha a főváros bevezeti a dugódíjat.
Mindezek eredőjeként, a legújabb verzióban emlegetett 5000 forintos budapesti behajtási díj lényegében egy újabb megyei matrica, egy általános úthasználati díj lenne, még az ára is ugyanaz. Ezt sokkal inkább lehetne “megúszási díjnak” hívni, mivel a kötelezettségnek talán eleget tenne vele a főváros, de a valós célt nem érné el.
Holott például Londonban a dugódíj megfelelő bevezetése után a 40-60 százalékkal javult a díj társadalmi megítélése. A forgalom sebessége pedig 20 százalékkal nőtt.
Stockholmban 30 százalékkal nőtt a bevezetés után a díj támogatottsága, ami nem meglepő, mivel a dugótérségben 10-30 százalékkal gyorsabban lehetett haladni. Igaz, van kivétel is, a norvég fővárosban, Oslóban a bevezetés után sem szerették meg a dugódíjat a helyiek.