A távközlési vállalatok hagyományos bevételi forrásait nyomás alá helyezték a Netflix és a Spotify cégekhez hasonló digitális szolgáltatók, valamint az azonnali üzenetküldést biztosító közösségimédia-alkalmazások. A Telenor ezek ellensúlyozására alakítja ki a mobilhirdetési piac meghódítására új önálló üzleti egységét – írja Sigve Brekke vezérigazgató és a Reuters jelentése alapján a mediapiac.com.
A mobilhirdetési piac világszerte gyorsan fejlődik, de különösen erős a fellendülés a fejlődő országokban, ahol sok felhasználó még csak most jut hozzá első okostelefonjához. Nagyon sok digitális játékos lép be az értékláncba. Ez a helyzet a mobilcégek számára kihívást jelent, most kell meghoznunk a döntéseket arról, mihez szeretnénk kezdeni a jövőben
– idézik a CEO-t a cikkben, mely arról is beszámol, hogy a Telenor reklámpiaci stratégiája a nemrég felvásárolt amerikai Tapad startupon alapul, amely lehetővé teszi, hogy az egyes felhasználók különböző eszközein releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
Egyébként a Telenor 211 millió előfizetőjének több mint 90 százaléka hat ázsiai piacról, többek között Banglades, Pakisztán és Tájföld területéről származik. A cikk szerint ugyan az eMarketer által 100 milliárd dollárosra becsült mobil reklámpiac kétharmadát még a fejlett piacok biztosítják, de a fejlődő országokban két számjegyű a bővülés évente, miközben a hagyományos távközlési szolgáltatások bevételei globálisan csupán 1 százalék körüli mértékben bővülnek.
Tavaly egyébként a Telenor bevételeinek 2 százaléka származott digitális szolgáltatásokból. A cég a mobilhirdetési piacon történő erősítés érdekében viszont kész akár felvásárlásokat is végrehajtani.