Országosan mintegy 114 helyszínen megjelenő magyar dinnye promóciós programot indított a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és az Agrármarketing Centrum (AMC) Nonprofit Kft.
A korábbiakhoz képest rendhagyó módon idén, a nemrég létrejött AMC összefogásával közösen szervezik a dinnyepromóciós kóstoltatásokat a nagy áruházláncok – sorukban a CBA, a Spar, az Aldi, az Auchan és a Lidl. Az országos akcióra, mindig változó helyszínek, illetve roadshow keretében július 19. és augusztus 20. között kerül sor.
Emellett hat helyszínen az Erzsébet táborokban is kóstoltatnak az idei évben, így a magyar dinnye akár több tízezer gyerekhez juthat el. A dinnyeakció helyszíneit az Agrármarketing Centrum Facebook-oldalán, (illetve hamarosan honlapján is) lehet majd nyomon követni.
Lipcsey arra a kérdésre, hogy mennyi lehet a promóció költségvetése, egyelőre nem tudott választ adni, arra hivatkozva, hogy a végösszegre csak a kampány lezárultával derülhet fény. A közös kampányból ugyanakkor kimaradt a Tesco, amelynek a szervezők szerint profán oka van: a NAK mindenkit megszólított, ám a Tesco-elutasítás ahhoz köthető, hogy nem tudta beilleszteni a saját promóciós struktúrájába a kampányt. A lánc saját kóstoltató pultokat tart fent és külön tartja magyar dinnye akcióját.