Különleges kezdeményezésbe fogott idén áprilisban a 24.hu az HBO Magyarországgal együttműködve. Az HBO-s Trónok harca hatodik évadához kapcsolódva a 24.hu újságírói hétfő esténként szakértő vendégek és a rajongók közreműködésével, élő kibeszélő show-ban foglalták össze az aktuális epizód történéseit.
A sorozat rajongói emellett minden adás alatt élőben kommentelhették a friss Trónok harca epizóddal kapcsolatos gondolataikat, és a műsorvezetők azonnal meg is tudták vitatni a legérdekesebb felvetéseket.
Bár ilyen élő Facebook-műsorok Magyarországon még sohasem készültek, az egész szezont felölelő, exkluzív háttérműsor iránt nagy volt az érdeklődés.
Múlt hétfőn záróadásához érkezett a Kapcsoljuk Westerost!, hiszen a Trónok harca hatodik évada is befejeződött. Bár a korábbi kilenc adás is különlegesnek számított, a tizedik, azaz a záróadás médiaszakmai szempontból még inkább kuriózum lett. Ugyanis
Adásról-adásra fejlesztették a technikai hátteret
Kustánczi Norbert, a 24.hu főszerkesztője elmondta: a Kapcsoljuk Westerost! indulásakor eleinte egy iPhone-nal készítették az adásokat, de amikor a Facebook megnyitotta a Live API-t a külső fejlesztők számára, a stáb elkezdte megvizsgálni a nem telefonos megoldásokat is.
Nagyon sok tesztet csináltunk, sok programmal, kamerával, eszközzel kísérleteztünk, mire eljutottunk a mostani módszerig. Mivel az egész világon egyidőben indult a szolgáltatás, ezért a know how-t gyakorlatilag nekünk kellett megteremteni. Rengeteget tanultunk belőle. A vége egy teljesen professzionális, többkamerás, bejátszókkal tűzdelt másfél órás műsor lett
– mondta a főszerkesztő. Azt is elárulta, hogy adásonként (a műsorvezetőket is beleértve) 4-6 fő dolgozott a produktumon. Eleinte még a díszletberendezésen, szerkesztésen túl elegendő volt egy operatőr és egy asszisztens, a végére viszont már két operatőr, egy rendező és egy asszisztens is segítette a stábmunkát.
Adásonként 15-25 ezer néző
Kustánczit arról is kérdeztük, hogy volt-e valamilyen nézettségi elvárás az HBO részéről, amikor elindították a kezdeményezést, illetve hogyan tudták ezt előre meghatározni úgy, hogy előzőleg hasonló kezdeményezések még nem voltak Magyarországon. A főszerkesztő azt mondta, hogy nemcsak az HBO Magyarország fogalmazott meg elvárásokat előzetesen, de a stáb saját magának is kitűzött célokat.
Tapasztalati számok híján nagyjából úgy lőttük be a célszámokat, hogy mekkora közönséget szeretnénk elérni a műsorral a Trónok harca hardcore rajongói közül. Röviden összefoglalva: túllőttük a várakozásokat
– mondta a főszerkesztő. A Kapcsoljuk Westerost!-nak nagyjából 15-25 ezer körüli nézőszáma volt adásonként. Nagyon aktívak voltak a nézők is: az adások alatt több száz releváns hozzászólás is érkezett.
Pánikot okozott Zuckerberg a stábnak
Hogy mennyire újszerű dologba vágta a fejszéjét a stáb, azt jól mutatja az egyik, majdnem kínosan végződő este. Épphogy véget ért az első nagykamerás adás, és éppen kezdett volna a műsorkészítő csapat elégedetten hátradőlni, amikor körülbelül 2 perccel később azt vették észre, hogy törlődött a Facebookról az egész adás.
Eléggé pánikba estünk, ráadásul kaptunk egy rakás levelet, amelyben a Trónok harca rajongók számon kérték rajtunk a Kapcsoljuk Westerost! Mint kiderült, a közösségi oldalnál volt a hiba. Három napos oda-vissza levelezgetés után sikerült elérnünk, hogy a Facebook visszategye a 24.hu csatornájára a videót.