Korábban mi is beszámoltunk róla, hogy megbukott a Red Bull által fejlesztett Aeroscreen-rendszer a törésteszteken.
A megoldás stílusosabbnak tűnt mint a Ferrari fejlesztése, de baleset esetén könnyen előfordulhatott volna, hogy a pilóta feje beleütődik a szélvédőkeret peremébe. Ez pedig sérülésveszélyes, hiszen egy esetleges becsapódásnál óriási G-hatás éri a versenyzőt.
A csapatok a Monacói Nagydíjon döntöttek arról, hogy a Ferrari Halo-koncepcióját preferálják, így jövöre minden bizonnyal ezt vezeti be az FIA. A vezetők július 1-én hoznak végleges döntést az ügyben.
A Red Bullnak komoly fejtörést okozott a szituáció, hiszen idáig 250.000 eurót (közel 80 millió forint) költöttek a fejlesztésre. Sokáig úgy tűnt, hogy folytatják a projekttel kapcsolatos munkát, de az osztrák istálló végül nem így döntött.
Felfüggesztettük az Aeroscreen-projektet és jelenleg az FIA döntésére várunk. Sajnos nincs elegendő erőforrásunk ahhoz, hogy folytassuk az ezzel kapcsolatos munkát
-nyilatkozta Christian Horner a motorsport.com-nak.
Testing out the Aeroscreen wth @danielricciardo before it makes its track debut at the #RussianGP in FP1. #F1 pic.twitter.com/wTufn9eq07
— Red Bull Racing (@redbullracing) 2016. április 28.
A Red Bull az Orosz Nagydíj első szabadedzésén tesztelte a szélvédőt, Daniel Ricciardo elismerően nyilatkozott a fejlesztésről.