A vasúttársaság közleménye szerint a két vezérigazgató a magyar és a horvát vasúttársaság kapcsolatairól, az árufuvarozási eredményekről és a személyszállítási tapasztalatokról, tervekről egyeztetett a horvát fővárosban.
A közlemény hangsúlyozza: a két vasúttársaság tevékenysége a versenyképesség növelésére irányul. A horvát vasút beszámolója szerint a vasúti pálya liberalizációja nagy kihívást jelent a társaság számára, ezért a horvát kormány támogatja a páneurópai vasúti korridorok felújítását, valamint az árufuvarozás és a személyszállítás modernizálását, mindenekelőtt a kocsipark korszerűsítésével.
Mándoki Zoltán vezérigazgató tájékoztatójában beszámolt a MÁV átalakítási folyamatáról és az idei év munkájáról. Kiemelte, hogy a horvát irány nagyon fontos a MÁV számára, ezért is nyitottak új Mávtranssped-képviseletet Rijekában. A két vasút közös célja az észak-déli árufuvarozási tengely, vagyis az Észak-Európát Dél-Európával összekötő vasúti árufuvarozási útvonalak versenyképességének növelése, illetve ezen keresztül a forgalom fellendítése.
A horvát fél kezdeményezte a két országot érintő V. számú vasúti közlekedési folyosó esetében egységes árufuvarozási tarifarendszer kialakítását. Elképzelésük szerint erre épülve akár közös céget is létrehozhat a két vasúttársaság. A kérdésről további egyeztetések szükségesek az árufuvarozási vezetők szintjén.
A MÁV közleménye kiemeli: a vasúti személyszállítás versenyképességét feltétlenül erősíteni kell, különös tekintettel arra, hogy Horvátországban átadták a határ és Zágráb között az új autópályát. A felek egyetértettek abban, hogy a vasút térvesztését csak korszerű szolgáltatásokkal, jó minőségű kocsiparkkal, és a menetidő csökkentésével lehet elkerülni. Ennek érdekében vizsgálják a járművek átcsoportosításának lehetőségét is.
Az adriai turista-forgalom növelése érdekében igény szerint jövő nyáron is közlekednek a horvát tengerpart felé turista-különvonatok, és a MÁV támogatja chartervonatok indítását.