A kiadó célja a megújulással, hogy növelje a magazin népszerűségét olvasói körében, hosszú távon stabilizálja pozícióját és a kibővített tartalommal új lendületet adjon a lapnak, illetve határozottabban megkülönböztesse azt a konkurens médiatermékektől. A változás a dizájnt és a tartalmi elemeket egyaránt érinti: a glossy lap új címlappal, új szlogennel, megváltozott rovatszerkezettel, a modern nőket leginkább érdeklő új témákkal, letisztultabb dizájnnal jelentkezik. Az új szlogen ez lett: “Joy – A világ, ahogy Te szereted.”
Az elmúlt 18 évben mindig arra törekedtünk, hogy a Joy az adott időszak tartalomfogyasztásai trendjeihez igazodva feleljen meg a célcsoport elvárásainak. A korábbi újítások elsősorban a magazin külső megjelenését érintették (például „pocketsize” méretre váltás), az elmúlt három-négy évben bekövetkező hatalmas tartalomfogyasztási változások viszont egy sokkal határozottabb és komplexebb átalakulást igényeltek, olyat, amely a magazin minden részét érinti. Az új platformok térhódítása erősen befolyásolja a magazinolvasást, ezért a tartalom kiemelkedő színvonala, relevanciája és egyedisége, a csak a magazinok által nyújtott minőségi ,énidő-élmény’ maximalizálása minden eddiginél fontosabb szerkesztési szempontok
– mondta Óhidi Zsuzsanna, a lapot kiadó Marquard Media ügyvezetője.
A kiadó a megújulást nagyszabású kommunikációs kampánnyal támogatja, amelynek elemei tévében, kültéri reklámhordozókon és print felületeken, valamint digitális, közösségi média és event marketing megoldásokban valósulnak meg.
A kiadó kutatási partnere a TNS-Hoffmann, kreatív és stratégiai ügynöksége pedig a Hinora Marketing Group volt. A megújult lapot és a hozzá kapcsolódó szlogent egy rendhagyó eszközzel is népszerűsíti a márka: a Kállay Saunders Band kifejezetten a magazin számára írt egy dalt, amely a kommunikációs kampány televíziós és digitális részében is fontos szerepet kap.
Balogh Edina, a lap főszerkesztője a tartalmi megújulásról azt nyilatkozta, hogy eljött az idő, hogy tartalmilag az eddiginél komolyabb témákat is elővegyenek, ezért a magazin hasábjain ezentúl részletesebben és többet foglalkoznak önismerettel, párkapcsolattal, karriertanácsokkal és a hétköznapok pszichológiájával. “Ezt tükrözi az új layout is, amellyel a magazin áttekinthetőbbé, jobban tagoltabbá és egyszerűbbé vált. Az új rovatstruktúra elősegíti a könnyebb navigációt, a koherens színhasználat pedig hangsúlyosabbá teszi a szöveges anyagokat, egységesíti a lap egészét. Új mottónknak megfelelően ez az új világ valóban olyan lett, amilyennek az olvasók szerették volna” – mondta a főszerkesztő.