A Mediaworks kiadó ma közleményben jelentette be, hogy május 28-tól, vagyis holnaptól megújul a közéleti napilapja, amely “vizuálisan frissebb, tartalmilag még letisztultabb formában kerül a minőségi újságírás iránt elkötelezett olvasók és a döntéshozók elé”. A közlemény hozzáteszi, hogy az arculatfrissítés része annak a hosszú távú koncepciónak, amely alapján a Népszabadság 2015. augusztus óta működik. Bár nem írják, feltehetőleg a megújulásban közrejátszik az is, hogy az elmúlt egy évben 10 százalékkal csökkent a napilap értékesített példányszáma, a 10 évvel ezelőtti példányszámhoz képest képest pedig már csak negyedannyian vásárolják már csak a lapot, az olvasók egy része ugyanis inkább interneten olvassa a híreket, ami persze nem csak a Népszabadságot, de a többi napilapot is érzékenyen érintette. (Lásd erről bővebben keretes írásunkat.)
Több oknyomozó és elemző cikket ígérnek
Tavaly nyári kinevezésemkor alapvetésként tekintettem a Népszabadság finomhangolására: arra, hogy a lap megtartsa alapértékeit, ugyanakkor modernebbé váljon. Az átalakuláshoz az olvasóktól is kaptunk bátorítást: a megújulást kísérő kutatás azt igazolta, hogy többségük pozitívan fogadja az új layoutot és a rendezettebb tartalmi struktúrát. A cél az, hogy hír- és riportérzékenységünk megtartása mellett új minőséget hozzunk létre a közérdekű ügyek feldolgozásában. Több oknyomozó típusú, adatelemzésre épülő cikkel, erősebb és esszenciálisabb háttéranyaggal, vitával kínálunk olvasnivalót, továbbá mélyebben foglalkozzunk olyan kurrens témákkal – például tudomány, média, életmód, ingatlan és pénzügyi szolgáltatások, digitális innovációk, startupok –, amelyek korábban esetlegesen jelentek meg a lapban. Ennek érdekében tovább erősítettük díjnyertes újságírók sorát felvonultató tartalomelőállító-csapatunkat, és bízunk abban, hogy a markánsabb, dinamikusabb Népszabadsággal a minőségi tartalomfogyasztásra érzékeny fiatalabb korosztályokat is megnyerjük
– nyilatkozta Murányi András főszerkesztő.
Jobb látványt ígérnek
A napilap „faceliftjét” egyébként az a Kispéter Csaba – a Népszabadság művészeti vezetője – készítette, akinek nevéhez fűződik a Nemzeti Sport 2013-as és a Világgazdaság 2015-ös átalakítása is.
Fontos, hogy a nemzetközileg is hivatkozási pontként megjelenő, szeriőz Népszabadság jobban megfeleljen a mai látványelvárásoknak. A facelift magába foglalta a régi layout felfrissítését, továbbá az eddigi elemek újrarendezését. A változások sorában alighanem a lapfej megújítása a legmarkánsabb. Bár a Népszabadság-logó nem változott, sokkal hangsúlyosabban jelennek meg az úgynevezett kiajánlók, amelyek ezúttal nem a logó fölött, hanem alatta helyezkednek el, jobban motiválva az impulzusvásárlókat. Szintén lényeges az új leadrendszer, amely a felcím elhagyásával, mintegy bővített alcímként ragadja meg a cikkek lényegét. A formai elemeket tekintve is új kinézetű fejlécet kaptak a keretesek, a táblázatok és az infógrafikák, és megújult az oldalak élén a lapfej is. Összességében az első laptag megtartotta konzervatívabb, komolyabb oldalszerkezetét, míg az újság második felében található szórakoztatóbb, könnyedebb témákat felölelő rovatok olyan vizuális eszközökkel is élnek, amelyek eddig általánosan nem használtunk a lapban”
– mondta Kispéter Csaba.
A mostani megújulásra egyébként speciális promócióval készülnek: június 2-án, 3-án és 4-én féláron, 270 forint helyett 135 forintért árulják majd az újságot.