Reprezentatív piackutatást végzett az NRC a 18-59 korosztályban, melyben az ingatlan adás-vételi szándékot és az ingatlanközvetítőkkel való kapcsolatot vizsgálta. A kutatás többek között visszaigazolta a piaci tapasztalatokat abban a tekintetben, hogy a keresleti oldal mozgatja most az erősödő forgalmat: 21% tervezi ingatlan vásárlását, viszont csak 14% tervez eladást. A két csoport között természetesen van átjárás, hiszen 9% eladással együtt vásárlást is tervez.
A vevők 8 százaléka tervezi, hogy CSOK-ot is igénybe vesz a vásárlásnál. A vásárlók között a 30-39 évesek, a budapestiek és a Közép- valamint Nyugat-Magyarországon élők felülreprezentáltak. Az eladók sokkal inkább a 40+-os korosztályból kerülnek ki.
Inkább a fiatalok vásárolnának
A kutatás a Duna House ingatlanközvetítő weboldalára látogatókat is megkérdezte. Itt már természetesen magasabb az eladói és vásárlói kör is, mint a lakossági mintában, 32% venne és 6% eladna, de a teljes látogatói bázis csaknem fele (49%) vásárló és egyben eladó is. Ebben a látogatói mintában is látszik, hogy a vásárlói körben inkább a fiatalok felülreprezentáltak, míg az eladók között inkább a 40+-os korosztály tagjai.
A weboldalas látogatói minta további érdekessége, hogy a bármikor is eladói félként nyilatkozók kb. 60 százaléka magánúton értékesített.