Norbert Haug egy német lapinterjúban beszélt ennek okairól. Második éve versenyez saját csapattal a Forma-1-ben a Mercedes, és ugyan eddig nem hozták az elvárt (és elvárható) eredményeket, a csillagos márka továbbra is kitart a száguldó cirkusz mellett. A Mercedes emellett folytatja az F3 Euroszériában induló csapatok támogatását és motorokkal való ellátását, illetve a Német Túraautó Bajnokságban (DTM) való szereplését.
A elmúlt években bevezetett, költséghatékony változtatások ellenére a rali-vb viszont nem vonzza a stuttgarti gyártót. Annak ellenére sem, hogy a Mercedes egyik legnagyobb riválisa, a Volkswagen-konszern nemrég bejelentette: 2012-től saját csapattal indul a WRC-ben.
“Személy szerint nagyon szeretem a ralizást, Walter Röhrl és társai dicsőséges korszakában magam is több raliversenyt a helyszínen néztem végig mint tudósító” – nyilatkozta a Mercedes helyettes sportigazgatója, Norbert Haug a német Auto, Motor und Sport szaklapnak. “De teljes mértékig elégedettek vagyunk a jelenlegi autósport-tevékenységünkkel” – tette hozzá.
“Ott vagyunk a Forma-1-ben, amely a világ legismertebb, legnépszerűbb autós versenysorozata; a DTM-ben, amely egy hatalmas nemzetközi fejlődési potenciállal rendelkező nemzeti versenysorozat; továbbá folytatjuk a Forma-3-as utánpótlás-nevelő programunkat, amelyhez a jelenlegi F1-es pilóták felének köze volt. Emellett partnercsapataink számára elérhetővé tesszük a Mercedes SLS AMG GT3-as versenyautókat. Sokkal több nem férne bele a kapacitásunkba, és nem is akarunk többet” – fogalmazott Haug.
A Mercedes sportfőnöke, aki korábban az Auto, Motor und Sport főszerkesztője volt, ugyanakkor elismeri a ralisok értékeit. “Természetesen tiszteljük a rali iránt elkötelezett ellenfeleink erőfeszítéseit, ahogy remélhetőleg ők is a miénket.”
Arra a kérdésre, vajon a világbajnok, Sebastian Vettel, vagy a Mercedes által régóta támogatott, idén már a Force Indiánál versenyző Paul di Resta lenne-e a jobb versenyző, Haug azt felelte:
“Jelenleg nincs jobb versenyző Sebastiannál. Ő a világbajnoki címvédő, aki most is fölényesen vezeti a világ legmagasabb szintű autóverseny-sorozatának pontversenyét. Ezáltal eleve a jelenlegi legjobbnak definiálja magát. Paul di Resta a tavaly DTM-bajnoki címe után a lehető legjobban mutatkozott be a Forma-1-ben. Kanadában nagyon jó helyen zárt volna, ha nem kap egy véleményem szerint erősen vitatható büntetést.”
“Paul meg fogja találni a maga útját. Ki tudja, talán egy napon ő és Sebastian egy csapatban fognak versenyezni, akárcsak évekkel ezelőtt a Forma-3-ban. Akkor egyértelműen kiderül majd, melyikük a jobb. Ma még Sebastian Vettel” – véli Norbert Haug.