Média

SuperTV2-s hasítással engesztelődhet Andy Vajna

MTV-Monoszkop(960x640).jpg (Array)
MTV-Monoszkop(960x640).jpg (Array)
Bár a múlt héten is utcahosszal előzte meg az RTL Klub a TV2-t, az ez utóbbit tulajdonló Andy Vajna kormánybiztos azért jó hírt is kapott a közönségméréstől: a SuperTV2 nevű kábelcsatornájuk soha nem látott magasságba emelkedett, és ha folytatódik a trend, akkor hamarosan beérheti a főcsatornát. Részletesen kielemeztük a 13. heti adatokat.

Továbbra sem áll jól a TV2 az RTL Klubbal szemben a nézők megszerzéséért folytatott küzdelemben. A múlt héten a Nielsen Közönségmérés adatai alapján a 19 órakor kezdődő és 23 óráig tartó főműsoridőben a kereskedelmileg kiemeltnek tekintett 18-49 éves korosztály körében 20,3 százalékos közönségaránya (SHR) volt a múlt héten az RTL Klubnak, szemben a kevesebb mint fele annyit nézőt elérő TV2-vel, amely 10,0 százalékot tudott felmutatni ugyanezen időszakban.  A versenyben ezután a Film+ következett, heti átlagos 5,9 százalékos nézői részesedéssel (SHR), majd a Cool 5,2 százalékkal.

Az RTL Klub fölénye egyébként különösen szerdán ütközött ki: ekkor az RTL 22, a TV2 6,4 százalékos közönségarányt hozott össze, vagyis több mint háromszor többen választották a német médiakonszern tulajdonában lévő csatornát, mint a kormánybiztos által megvásárolt, és mostanában folyamatosan átalakuló tévét. Aznap egyébként még a Film+ is kiütötte a TV2-t, de kettejük között csak 2 tizedpontos eltérés volt. Szombatra azonban valamelyest összezárt az olló, szombat este az RTL Klub 16 százalékát sikerült elég jól megközelíteniük: ekkor 13,9 százalékos SHR-jük volt a 18-49-es korosztályban.

A legnézettebb műsorok a múlt héten a 18-49-es korosztályban

A legnézettebb műsorok a 13. héten a 18-49-es korosztály körében a Nielsen Közönségmérés adatai alapján
A legnézettebb műsorok a 13. héten a 18-49-es korosztály körében a Nielsen Közönségmérés adatai alapján

A legnézettebb műsorok a 13. héten a teljes lakosságban

A legnézettebb tévéműsorok a 13. héten a teljes lakosság körében a Nielsen Közönségmérés adatai alapján
A legnézettebb tévéműsorok a 13. héten a teljes lakosság körében a Nielsen Közönségmérés adatai alapjánA legnézettebb tévéműsorok a 13. héten a teljes lakosság körében a Nielsen Közönségmérés adatai alapján

A TV2-nél a mostanában főleg a botrányai miatt a hírekbe kerülő Tények egyébként továbbra is az egyik legmeghatározóbb saját gyártású műsor hétköznaponként, de megszorongatni ezzel sem tudják az RTL-t. A 18-49-es korosztályban a hírműsort a múlt héten a nézők 13,6 százaléka választotta, míg a konkurens RTL Híradónak 19,1 százaléka volt. Egyébként mivel a TV2 nézői között nagy arányban találhatók 49 évesnél idősebb nézők, a teljes lakosságot vizsgálva jóval kisebb differencia látható a két csatorna között, de megfordítani ott sem sikerült a Tények hátrányát. A teljes lakosságban az RTL Híradó átlagos közönségaránya 24,1 százalék lett, a TV2 19,3 százalékával szemben.

Andy Vajna vigasza a csúcsra törő SuperTV2

A TV2 Csoport számára viszont jó hír, hogy a kis kábelcsatornák között a SuperTV2 nevű adójuk kifejezetten jó eredményeket produkál, ebből az alkalomból ma egy közleményt is kiadtak, “történelmi csúcson a SuperTV2” címmel.

Mint írják, a SuperTV2 2012-es indulása óta legmagasabb átlagos havi közönségarányát érte el a 18-59-es célcsoportban márciusban (a TV2 a 18-59-es korosztályt szokta kommunikálni), főműsoridőben (3,16% SHR), valamint teljes napon (3,41% SHR) egyaránt. A teljes lakosságot tekintve is minden eddiginél nagyobb átlagos piaci részesedést tudhat magáénak a csatorna. Rekordteljesítményének köszönhetően a havi kábelcsatorna ranglista negyedik helyét tudhatja magáénak a 18-59 évesek körében. A sikert főleg a Jóban Rosszban premierepizódjainak köszönhetik, ezek ugyanis kiemelkedő nézettséget hoztak a csatornának. A napi saját gyártású sorozat legújabb részeinek havi átlagos közönségaránya meghaladja a 10 százalékot a 18-59-es kereskedelmi célcsoportban (10,28% SHR) és teljes lakosságot (10,74% SHR) tekintve egyaránt. A sztárok mindennapjait bemutató konstruált reality, az Édes Élet szintén hosszú ideje csatornaátlag felett teljesít a 18-59 évesek és a teljes lakosság körében. A saját gyártású tartalmakon kívül kiemelt figyelmet kaptak a csatornán bemutatott filmek is. Országos tévépremierek közül az Elrabolva 3 című film március 15-én piacvezető lett a kábelcsatornák programjai között (9,46% SHR; 221 169 AMR; 18-59), valamint a Die Hard – Drágább, mint az életed (6,53% SHR; 151 652 AMR; 18-59) is kiemelkedő számokat hozott. Az örökzöld Mamma Mia! szintén több, mint 150 ezer nézőt vonzott a képernyő elé (7,21% SHR; 155 974 AMR; 18-59).

A közlemény idézi a TV2 Csoport kábelcsatornákért felelős programigazgatóját, Fischer Gábort is, aki a következőket mondta a csatorna sikereiről:

„Büszkék vagyunk a SuperTV2 eredményeire, a cégcsoport számára kiemelt fontosságú a kábelportfólió fejlesztése, ezért ez elmúlt hetekben egy minden eddiginél nagyobb program invesztíció első fázisaként, frissen vásárolt, esetenként az amerikai bemutató után pár nappal kerültek adásba premier tartalmaink. Eltökélt célunk, hogy a SuperTV2 a legnézettebb kábeltelevízió legyen a piacon, ennek érdekében nagy hangsúlyt fektetünk a vásárolt tartalmak mellett a saját gyártású műsorok fejlesztésére is.”

A SuperTV2 közölte azt is, hogy a márciusi rekordokat követően, a csatorna számos országos tévépremiert tűz műsorra a következő hónapban is. Április 9-én érkezik Matt Damon és Jodie Foster főszereplésével, az Elysium – Zárt világ című thriller, majd április 17-én Philip Seymour Hoffman utolsó nagy alakítása lesz látható Az üldözött című filmben, ezt követően, április 24-én pedig Nicolas Cage főszereplésével A fény halála. De igazi klasszikusokká vált filmcsemegéket is megtalálhatnak a nézők: jön a közönség-kedvenc Kegyenc fegyenc, az Üvegtigris trilógia és a legendássá vált Blöff, Brad Pitt főszereplésével. Májusban pedig országos televíziós premierként csak a SuperTV2-n lesz látható a mutánsok legújabb kalandja, az X-Men: Az eljövendő múlt napjai című film is.

A közmédia csatornája, a Duna TV a múlt héten egyébként 2,5 százalékot produkált.

Ha ön eddig eljutott a cikkben, valószínűleg érdekli, mi folyik a tévés piacon. Figyelmébe ajánljuk tegnapi interjúnkat, amelyet a TV2 és az MTVA reklámidejét, illetve összesen 38 csatorna reklámperceit értékesítő Atmedia ügyvezetőjével, Lukács Csabával készítettünk. A beszélgetésben természetesen többször szóba került a TV2 is.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik