Mivel Red Bull-lal, a Ferrarival és a McLarennel ellentétben a Mercedesnek nem akarnak kiemelt státuszt biztosítani a Forma-1-et keretbe fogó szerződés, a Concorde Agreement 2013-tól érvényes változatában, a német márka további részvétele megkérdőjeleződött.
Az elmúlt pár hétben több forrás is arról írt, hogy a Mercedesnél, pontosabban anyacégénél, a Daimlernél komolyan fontolgatják a sportágból való távozást. Legutóbb tegnap a The Times tudósított arról, hogy Stuttgartban már tanulmány is készült a kiszállásról.
A hírt a Mercedes motorsportfőnöke, Norbert Haug tagadta az Auto Motor und Sportban, a cég egyik szóvivője a Sky Sportsnak pedig nem kívánt semmit megerősíteni vagy cáfolni, mindössze annyit mondott, hogy “tárgyalunk a Forma-1 jogtulajdonosával, a sajtó megértését kérjük, amiért nem kommentáljuk a tárgyalások menetét”.
Ma azonban újabb adalékkal bővült a kiszállási történet, a veterán francia szakíró, Jean Louis Moncet blogján saját belső értesülései alapján tényként közli, hogy “a Mercedes igazgatótanácsa szavazni fog arról, hogy 2012 végén megszüntesse-e a Forma-1-es programját, így nem fogják aláírni a Bernie Ecclestone által tett ajánlatot.” Moncet korábban is tájékozottnak bizonyult a Mercedes ügyeiben, így szavainak mindenképpen van hitele.
A Mercedes 1954-55-ben gyári csapattal szerepelt az F1-ben, de azután kis híján 40 évig távol maradt a sportágtól. A stuttgarti márka az 1990-es évek elején a háttérből támogatta a Sauber F1-be való belépését, ’94-ben hivatalosan is a svájci alakulat motorszállítója lett, ’95-től pedig a McLaren partnerévé, majd a 2000-es években 40 százalékos résztulajdonosává is vált.
A mclarenes kapcsolatot 2009-től kezdték lazítani, hiszen 2010-től már saját, az előző évi Brawnból alakított gyári csapattal indultak. A Mercedes AMG csapat mellett a gyártó a McLarennek és a Force Indiának is szállít motort.