A Fidesz-közeli üzleti körök már egész régiók sorsát pecsételhetik meg – írja az LMP közleményében. Kezdték mindjárt a Balatonnal. Fittyet hánynak arra, hogy az üdülőkörzet fejlesztése a települések közös elképzelése alapján, a helyi igények és az idegenforgalmi szempontok összehangolásával valósulhasson meg, és hogy a turisztikai vonzerőt jelentő természeti értékeket magunk és a jövő nemzedékek számára megőrizzük.
Több éve kezdődött
A Balaton érdekkörök szerinti „felosztása” több éve megkezdődött. A déli parton épülő balatonfenyvesi jacht-kikötő 4 hektár tóterületet „magánosít”, miközben ellehetetleníti a helyi szabadstrand működését. A tóba több mint fél kilométer hosszan benyúló két móló, a 350 kikötőhely és az úszó-mólók építéséhez az Előny Kft. 400 millió Ft EU-támogatást kapott. Az LMP kezdeményezésére nyomozás indult, de lezárását rendre halogatják.
Karácsonyi hír-ajándék volt, hogy a miniszterelnök veje és üzlettársai érdekeltségi körébe került a vitorláskikötő és létesítményei Keszthelyen. A tranzakció több lépésben történt: az önkormányzat cége átvette a létesítmény üzemeltetését a Balatoni Hajózási Zrt.-től, majd forráshiányra hivatkozva továbbadta. A vitorlázás fejlesztését célzó EU források vajon miért nem az önkormányzatokhoz kerülnek úgy, hogy a közt gyarapítva biztosíthassák a kikötők működtetését?
Legutóbb Balatonfűzfő és Balatonalmádi egyik legszebb, még beépítetlen öblét (több mint 100 hektárt), 1500 milliárd forintból kívánja beépíteni egy „legmagasabb politikai” és jó üzleti kapcsolatokra hivatkozó vállalkozó. Elmondása szerint az állam területvásárlással és a hatósági engedélyek megszerzésének intézésével szállna be az üzletbe. A tóban egy 30 méter mély, víz alatti luxus szálloda épülne, az egyéb építmények magassága elérné a 80-100 métert (ez több, mint a Budai Várhegy).
Az LMP felszólítja a kormányt, hogy hagyjon fel a közvagyont és közjót sértő, környezetkárosító lázálmok támogatásával és a forrásokat értelmes dolgokra fordítsa!