A Playboy magazin legnagyobb konkurensének számító Penthouse kiadója bejelentette, hogy a férfimagazin 50 év után eltűnik az újságos standokról. A Penthouse ugyanakkor digitális formában tovább él.
A lapot kiadó FriendFiender Network közleménye alapján a megváltozott olvasói szokások miatt döntöttek a nyomtatott változat megszüntetése mellett. A FriendFiender Network szerint a digitális verzió ugyanakkor egyesíteni fogja a digitális élményvilág erejét és mindazt, ami miatt az olvasók szerették a print magazint.
A Penthouse lépése mindössze néhány hónappal azután történik, hogy legnagyobb piactársuk, a Playboy közölte, nem publikálnak többé meztelen fotókat, és teljesen újratervezik a lapot.
Új korszakot nyitott a felnőtt magazinok terén a digitális világ
A digitális világ megerősödését elsők között érezték meg a felnőtt magazinok, hiszen aki meztelen női testre vágyik, bőséggel talál belük online, méghozzá ingyen.
Érdekesség, hogy a Penthouse-ból csúcskorában még 5 millió példányt értékesítettek, és azt is túlélte, amikor az alapító Bob Guccione csődöt jelentett, és elvesztette a cége feletti irányítást 2004-ben. 2013-ban a FriendFinder Networks, amelynek több más felnőtt témájú közösségi oldala is van (övék a JewishFriendFinder.com, a SeniorFriendFinder.com, az AsiaFriendFinder.com és a Penthouse online is), 2013-ban egyébként ugyancsak csődhelyzetbe került.
Azzal kapcsolatban, hogy a Penthouse-nak jelenleg mennyi a tényleges példányszáma, csak találgatni lehet, ugyanis a lapot egy ideje már nem is auditálták, a kiadója pedig kikerült a tőzsdéről. A felnőtt lapok iránti érdeklődés visszaesését mindenesetre jól mutatja, hogy a rivális Playboy példányszáma ma már csak 800 ezer körül van, szemben az 1975-ben mért 5,6 millióval. A Playboy kiadója ráadásul a FriendFinderhez hasonlóan ugyancsak nincs már jelen a tőzsdén.
Egy másik beszédes információ, hogy tavaly novemberben jelentették be az ugyancsak szebb napokat látott FHM megszűnését.