Megjelent az első olyan magyar nyelvű elektronikus könyv, amely összefoglalóan és olvasmányosan vezet végig David Ogilvy nagy ötletein és még ma is érvényes gondolatain, legendás kampányain. Csörge Ádám „A Nagy Ötlet – 21 Marketing Mantra, a XXI. sz. Marketingesének, David Ogilvytől” című könyvének alapjául két Ogilvy-vel készült filmfelvétel szolgált; az 1977-es, „Beszélgetés a reklámról, David Ogilvy-vel”, és az 1981-es „A touffou-i panoráma”, amelyet a reklámszakember szakmai végrendeletének is tekintett. Az interjúkra épülő kiadvány részletesen bemutatja Ogilvy erős márka fókuszú, márka építő gondolkodásmódját, amely még ma is jól jellemzi az általa közel 70 éve alapított Ogilvy & Mather reklámügynökséget. A könyv tartalmát szakmailag az O&M budapesti irodájának vezetője, Sályi Réka lektorálta.
Nagyon izgalmas volt újraolvasni David Ogilvy gondolatait magyar nyelven – eddig ezekkel csak angolul találkoztunk. A könyv igazi csemege mindenkinek, aki marketinggel és kommunikációval foglalkozik, Csörge Ádám igazán olvasmányosan, szórakoztatóan szedte csokorba David időtálló gondolatait
– mondta el Sályi Réka, az Ogilvy & Mather ügynökséget is magába foglaló Geometry Global cégcsoport ügyvezető igazgatója.
Csörghe Ádám örökérvényű Ogilvy idézetek mentén rendszerezi a reklámszakember marketingkommunikációs elveit és nagy ötleteit, amelyeket David a szakma lényegének tekintett, olyan témákat érintve mint a kreativitás fogalma, a piackutatás fontossága, a pozicionálás művészete, a márka imázs építése, a sikeres meggyőzés titka vagy a hatékony reklámszövegírás alapelvei. Mindezeket, és a nagy ötletek megszületését elősegítő 10 aranyszabályt Ogilvy híres kampányain keresztül ismerhetjük meg, amelyekkel megalapozta a márkák nem ritkán több évtizedes sikerét. Olvashatunk többek között a Guinness, útmutató az osztrigákhoz reklámjáról, a Hathaway ingek szemkendős alakjáról, illetve a reklámszövegírás egyik leghíresebb fősorának születéséről, amely a Rolls-Royce számára készült. A kampányok sikerességéhez vezető elvek és technikák még ma is jól alkalmazhatóak, így Csörghe Ádám könyve szinte kötelező olvasmánynak tekinthető minden marketinggel és reklámmal foglalkozó szakember számára.
David Ogilvyt méltán tekintik a „Reklámszakma Atyjá”-nak. Öröksége a márka hosszú távú sikerét építő marketingkommunikációs elvek örökérvényű rendszerét, a nagy ötleteken alapuló zseniális kampányokat, a világ egyik legsikeresebb ügynökségét, és egy olyan személyes példát, illetve látásmódot foglal magába, amellyel vezeti azok listáját, akiket reklámszakemberek és marketingesek tömegei neveznek meg legfőbb inspirációforrásukként, világszerte. Nagy örömömre szolgál, hogy David gondolatait most egy olvasmányos, egyúttal praktikusan tömör formában, egyfajta „Ogilvy egypercesek” csokrával tárhatom a kollégák és érdeklődők elé, bízva abban, hogy a könyv őket is inspirálja majd a „nagy ötletekre” alapozott kampányok létrehozásában
– mondta el a szerző, Csörghe Ádám marketingszakember.
Az Énkiadom.hu gondozásában megjelent elektronikus könyv, melynek kemény kötetes kiadását is tervezik, jelenleg a Bookline, a Libri, a Líra és az eKönyv online áruházában érhető el.