Ave, Cézár (hazai bemutató: február 25.)
Ethan Coen és Joel Coen a 2008-as Égető bizonyíték óta nem rendezett könnyedebb hangvételű mozit. Az Ave Cézar előzetese egészen viccesnek tűnik, de azért látszik, a testvérpár ezúttal nemcsak a komédia, de a dráma, a krimi és a musical zsánereit is ötvözi majd. Az ötvenes évek Hollywoodját idéző alkotás főszereplője Eddie Mannix (Josh Brolin), a filmstúdióknak dolgozó, magánnyomozóból lett “korrigáló” figura, aki azzal foglalkozik, hogy lenyomozza és eltussolja az álomgyárban készülő filmek és a színészek körül támadó kisebb-nagyobb botrányokat. Mannix legújabb megbízatása az lesz, hogy megtalálja a titokzatos módon eltűnő sztárt, a Julius Caesar szerepében éppen nagyot dobbantani készülő (és egyébként szemmel láthatóan félkegyelmű) Baird Whitlockot (George Clooney), akiről azonban kiderül, hogy elrabolták és súlyos váltságdíjat követelnek érte. /Muchichka/
A dán lány (hazai bemutató: január 28.)
Eddie Radmayne elemi erejű színészi játéka már A mindenség elméletében Stephen Hawkingként is megmutatkozott, idén pedig A dán lányban láthatjuk, hasonlóan érzékeny szerepben. Az ugyancsak igaz történet alapján készült filmben Einar Wegener (Redmayne) és Gerda Wegener (Alicia Vikander) egy művészházaspárt alkot, de egy viccnek induló női ruhába öltözés megváltoztatja mindkettejük életét. Einar lesz az első ember, aki nemátalakításnak veti alá magát, Gerda pedig folyamatosan támogatja párja törekvését, hogy fizikailag és lelkileg is nővé alakulhasson. /Muchichka/
Carol (hazai bemutató: február 11.)
Az év egyik leggyönyörűbb alkotásának ígérkezik a kétszeres Oscar-díjas Cate Blanchett és A tetovált lányért Oscarra jelölt Rooney Mara főszereplésével forgatott Carol, amely Patricia Highsmith The Price of Salt című regényét dolgozza fel. A rendkívüli történet szerint a fiatal áruházi eladólány Therese Belivet (Mara) egy nap munka közbe megpillantja Carol Airdet (Blanchett), amint az épp ajándékot vesz a kislányának. Az elegáns, ámde láthatóan szórakozott nő elbűvöli a lányt, aki ekkor még nem tudja, hogy rövidesen megismerkednek, és idővel szerelmesek lesznek egymásba. Az 1952-ben megjelent regény akkoriban még botrányosnak számított, mára azonban a leszbikus szerelem kultuszművévé vált. Phyllis Nagy a regényt feldolgozó forgatókönyvéből a Távol a mennyországtól eredeti szkriptjéért Oscarra is jelölt Todd Haynes rendezte a filmet, melyhez még november végén jelent meg a lent látható költőien szép, szavak nélkül is csodálatos kedvcsináló. /Keresztesi/
X-Men: Apokalipszis (amerikai bemutató: május 27.)
Az idei blockbusterek egyik legvárósabbja a sokadik X-Men mozi, melyet újfent a franchise szakértője: Bryan Singer rendez. Filmjében az X-Men – Az elsőkben felvezetett és az X-Men: Az eljövendő múlt napjaiban az előző generációtól a stafétát átvevő színészgárda fog ismét felvonulni, ráadásul ezúttal kiegészülnek pár izgalmas új névvel: többek között a Hollywood egyik legnagyobb tehetségének számító Oscar Isaac személyével, aki a címszereplő szupergonoszt alakítja. A produkció szinopszisa szerint a már a civilizációk hajnala óta istenként imádott Apokalipszis több ezer év után felébred szendergéséből és miután csalódottan tudomásul veszi, hogy a világ megváltozott körülötte, egy csapat erős mutánst gyűjt maga köré, köztük Magnetót (Michael Fassbender), hogy új világrendet teremtsen, amelyben uralkodhat. Nagy veszélybe kerül tehát a Föld és az emberiség sorsa, ezért Xavier professzor (James McAvoy) és Mystique (Jennifer Lawrence) egy csapat fiatal mutánssal közösen úgy döntenek, szembeszállnak a legyőzhetetlennek tűnő ellenféllel. /Keresztesi/
The Neon Demon (amerikai bemutató: 2016 tele)
Nicolas Winding Refn különleges rendező, minden alkotásában van valami bizarr megkapóság, de ezek sok sallanggal is vegyülnek, ezért hektikus filmeket készít. 2008-ban a Bronson egy zseniális alkotás volt, viszont egy évvel később a Valhalla – A vikingek felemelkedése már modoros pátoszoskodó borzadály lett. 2011-ben a Drive-val megmutatta, előző műve csak kisiklás volt, de a Csak Isten bocsáthat meg már kimerítette a művészi onanizálás fogalmát. Reméljük a sorminta folytatódik, és a The Neon Demon című horrormeséje már jobban sikerült alkotás lesz. Az Elle Fanning, Jena Malone, Abbey Lee, Christina Hendricks és Keanu Reeves főszereplésével készült filmben egy feltörekvő modell (Fanning) Los Angelesbe költözik, de néhány szépség-megszállott szupermodell meg akarja kaparintani külső és belső tulajdonságait. A film valószínűleg csak fesztiválkörút után jut a mozikba. /Muchichka/
A szoba (hazai bemutató: január 28.)
Jack ötéves, és korának megfelelően érdeklődő, okos, boldog kisgyerek, akit minden lenyűgöz. Mindez úgy, hogy Jack egész eddig életét egy szobába zárva tölti anyjával, ami még akkor is némiképp rányomja a bélyegét az ember gyerekkorára, ha az a szoba meglehetősen jól felszerelt, anyu pedig eltökélten dolgozik azért, hogy mindent megadjon Jacknek. A helyzet már így sem egyszerű, de az igazi kihívás mégis akkor kezdődik, amikor úgy alakul, hogy a valahogy kijutnak a szobából mindketten, és fel kell fogni, hogy miért is a szoba volt eddig a teljes világ és hogy is működik az, ami valójában az. A filmet az Államokban már bemutatták, útját három Golden Globe-jelölés, több tucat egyéb elismerés és rajongó hangú értékelések szegélyezik, nagyon-nagyon várjuk. /Lola/
Legendás állatok és megfigyelésük (brit bemutató: november 18.)
Az a tény, hogy idén érkezik egy vadiúj Harry Potter-film a mozikba, még akkor is megborzongatja az ember gyermeklelkű leányát, hogyha az a film nem “igazi” Harry Potter-film, hanem egy kb 70 oldalas füzetkéből filmmé duzzasztott spinoff, és Daniel Radcliffe helyett a váltakozó teljesítményt nyújtó (vö. A mindenség elmélete és a Jupiter felemelkedése című filmeket) Eddie Redmayne a főszereplő. Minthogy Rowling maga is benne van a projektben, valamint az első trailer sem néz ki rosszul, így egyelőre bizakodunk. /Lola/
A kis kedvencek titkos élete (amerikai bemutató: július 8.)
Ha az első trailerből indulunk ki, ami egyszerűen a hibátlanságig zseniális, akkor ez az animáció valami hihetetlenül vicces lesz. Továbbá az sem hangzik rosszul, hogy a Gru-filmek mögött álló Illumination jegyzi a mozit. Avagy mit csinál a kiskutyánk/kanárink/perzsamacskánk, míg mi a melóhelyen termeljük a GDP-t. /Lola/
Rouge One (hazai bemutató: december 22.)
A Disney bejelentése, miszerint a nemrég debütáló Az ébredő Erő után MINDEN évben jelentkeznek egy SW-filmmel, egyrészről kellemes bizsergéssel tölti el az embert, másfelől azzal a szomorú ténnyel is szembesíti, hogy nagy eséllyel halála után is bővülni fog az univerzum. (Az igazi is bővül, tudom, de most a filmesre gondolok.) A Gareth Edwards rendezésében érkező első Star Wars spinoff-filmnek már premierdátuma és egy alig egy perces teasere is van. Ezen kívül annyi biztos, hogy azokról a lázadókról fog szólni, akik elrabolják az Első Halálcsillag terveit, tehát a történet még az Egy új remény előtt játszódik. Bízvást lesz olyan jó, mint Az ébredő Erő! /Zsótér/
Warcraft (hazai bemutató: május 26.)
Csakúgy ahogy minden tinifiú, én is sokáig a videójátékok-rockzene-első szerelem bűvkörében éltem a mindennapjaimat, de semmi ahhoz fogható érzést nem tapasztaltam, mint amikor először toltam végig a Warcraft III.-at, és pörgettem ki nem sokkal utána a kiegészítőjét, a Frozen Throne-t. Ugyan jelen film nem ezt az időszakot fogja feldolgozni, mégis legalább akkora lelkesedéssel várom, mint azok a rajongók, akik már anno, amikor az első részekkel játszottak a stratégiai játékkal, vizionálták, hogy ennek a storynak filmen a helye. Már az első különleges trailer és a hivatalos beharangozó is meghozza az ember kedvét pusztán ahhoz, hogy újra elővegye a játékot és újra írtani kezdje az orkokat. /Zsótér/
Assassin’s Creed (amerikai bemutató: december 21.)
A valaha volt egyik legnagyszerűbb történelmi témájú „mászkálós” játék, amivel életemben találkoztam. Nagy kérdés, hogy a film követni fogja-e a játékokat, és két szálon fut majd a story Animusostól (egy gép ami visszarepíti főhősünk tudatát a megfelelő korok, megfelelő bérgyilkosainak emlékei közé) high-tech keresztes lovagostól, vagy megmarad alternatív történelmi tablónak. Jelenleg mind a két megoldás érdekelne, és annak meg külön örülök, hogy amikor egyszer szóba jött valami baráti csevejen, hogy de jó lenne, ha ebből film lenne, Hollywood és baráti köröm is egyazon véleményen volt, nem játszhatja más a főszerepet mint Michael Fassbender. /Zsótér/