Mobil

Már a vécén ülve is szórjuk a pénzt

Az emberek egymás eltaposása helyett inkább a mobilos rendelés felé indultak. Ez valamivel mégis csak kulturáltabb módja az őrületnek, de azért tessék hozzászokni ahhoz, hogy a zsebünkbe került a bevásárlókosár.

A Black Friday akciói rendesen meg szokták mozgatni a vásárlóközönséget, akik egy ideje már nem csak fizikailag tapossák egymást a boltokban, hanem virtuálisan is, az interneten keresztül. Azt pedig, hogy az emberek mennyit hajlandóak költeni, a TechCrunch el is árulta egy cikkben, harmadik féltől származó információkra hivatkozva, amiből az derül ki, hogy a tengerentúlon 771 millió dolláros bevételt hozott eddig a Fekete Péntek. Ráadásul nem is akárhogyan.

Ezt az összeget ugyanis mobilon költötték el a népek: ennyit még sosem vásároltak eddig telefonról, szóval a személyes és a számítógépekről indított vásárlások mellé keményen felzárkózott a zsebkütyüs platform.
Eljött tehát a szép új világ, amikor már a metrón zötyögve, a céges meetingen unatkozva, vagy akár a vécén ülve is ugyanúgy költjük a pénzünket, mint rendesen.

Az Amazon szerint a Hálaadáshoz kapcsolódó mobilos megrendelések meghaladták a tavalyi roham és a Cyber Monday (kiber hétfő) együttes bevételét, miközben hasonlóról számolt be a Walmart is, kiemelve, hogy az online forgalom 70 százaléka mobilhoz köthető.

black-friday
Sokan azért vásárolnak ilyenkor mobilról, mert a képhez hasonló jeleneteket szeretnék elkerülni.

Ehhez azonban hozzátartozik az is, hogy a Walmart egy ügyes húzással olyan akciókat dobott be, melyek csakis az így leadott rendelésekre vonatkoztak. Azok ugyanis, akik letöltötték a Walmart mobilalkalmazását, korábban juthattak hozzá a fekete péntek akcióihoz, azt azonban nem közölte a cég, hogy konkrétan milyen számok jellemzik ezt a “trükköt”. A Target szintén a saját sikeréről számolt be a fekete pénteket illetően, megemlítve, hogy 60 százaléknál is nagyobb volt a mobilról érkező rendelések mennyisége, bár itt szintén próbálta a cég a saját alkalmazása felé terelgetni a cég a vásárlókat. Végezetül már csak az eBay maradt, ahol lényegesen alacsonyabb, vagyis 38 százalékos volt a mobilos költekezés, de a tavalyi év 35 százalékához képest ez is pozitív eredmény.

A lényeg azonban jól látható: a “tőkés világrendet” mozgásban tartó vásárláshoz mostanra nőtt fel az okostelefonos világ annyira, hogy már tényleg bárhonnan, bármikor pénzköltésre ösztökélje az embereket. Nem kell, hogy ott legyünk valahol ténylegesen, de akár arra sincs szükség, hogy számítógép előtt üljünk. Lehet akár hétvége, vagy akár késő éjszaka is, a pénzmozgás nem áll meg, és ehhez gyorsan alkalmazkodik a kiszolgáló oldal is a mobilokra optimalizált felületekkel, a “vásárolj bárhonnan, bármikor” jellegű marketinggel. Lehet szeretni (mert végülis egy jóféle pizzára hajnalban is lehet igény) és nem szeretni (mert ilyenkor könnyen duplájára kapcsolhat a pénzszórási hatékonyságunk), de ez a legújabb világ, és meg kell tanulnunk élni benne.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik