Média

Mobilhirdetésekben erősít a Telenor

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 02. 05. 11:38

A Telenor 360 millió dollárért mintegy 95 százalékos részesedést szerez a világ egyik legnagyobb digitálismarketing-cégében, a Tapad Incorporatedben. A távközlési csoportnak a felvásárolt cég azért izgalmas, mert az általa kifejlesztett digitális technológia lehetővé teszi, hogy a hirdetők képesek legyenek beazonosítani az internetezőket akkor is, ha különböző eszközökön – például okostelefonon, laptopon, táblagépen – keresztül böngésznek, így felhasználási szokásaik hatékonyan mérhetők.

A New York-i székhelyű Tapad a világ egyik vezető digitális marketinges technológiákkal foglalkozó vállalata, pedig csupán hat évvel ezelőtt alapította norvég elnök-vezérigazgatója, Are Traasdahl. A vállalat megvásárlásáról január 29-én írt alá megállapodást a Tapad a Telenor Csoporttal, amely 360 millió dollárt fizet mintegy 95 százalékos tulajdonrészért, míg a fennmaradó 5 százalék Traasdahl és a cég műszaki igazgatója, Dag Liodden tulajdonában marad.

A Tapad Device Graph nevű technológiájával a Telenor Csoport egyedi digitális adatelemzési kompetenciákra tesz szert. Ahogy ebből a videóból is kiderül, ez a technológia a felhasználói szokások hatékony felmérését teszi lehetővé.

Míg a hagyományos analitikák esetében nem lehetséges megállapítani, ha egy felhasználó több eszközről – például laptopról, okostelefonról, táblagépről internetezik, vagy éppen okostévét, játékkonzolt használ. A Device Graph bonyolult adatmodellezési algoritmusai viszont képesek megállapítani, ha egy felhasználó több eszközt használ, és ennek megfelelően célzott hirdetésekkel kiszolgálni őt – természetesen az adatvédelem teljes tiszteletben tartása mellett. A technológia megszerzésével a Telenor a mobilhirdetések piacán is jócskán megerősíti pozícióját, ami azért fontos, mert ez most a teljes hirdetési piac leggyorsabban bővülő szegmense.

A Tapad felvásárlása nyomán a Telenor Csoport jelentős pozícióra tesz szert a digitális hirdetési és analitikai megoldások piacán, és biztosítja kompetenciáját a digitális marketingmegoldások és analitikák terén is. Úgy vélem, hogy az új technológia ahhoz is hozzájárul majd, hogy továbbfejlesszük az alapvető távközlési szolgáltatásaink mellett egyre fontosabbá váló digitális szolgáltatásainkat is. E révén pedig képesek leszünk jobban megérteni ügyfeleink viselkedését, és megteremthetjük az alapjait annak, hogy új piacok felé nyissunk”

– nyilatkozta Sigve Brekke, a Telenor Csoport elnök-vezérigazgatója.

A Tapad 13 amerikai és európai nagyvárosban tart fenn képviseletet, és összesen mintegy 160 alkalmazottja van.

A távközlési cég tájékoztatása alapján a felvásárlást még az illetékes hatóságnak is jóvá kell hagynia, de ez várhatóan még 2016 első negyedévében lezárulhat. A Tapad az akvizíciót követően is önállóan működő cég marad, és továbbra is Are Traasdahl és Dag Liodden vezetése alatt folytatja működését.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

CANNES, FRANCE - MAY 21:  Nicole Kidman departs after the 'How To Talk To Girls At Parties' screening during the 70th annual Cannes Film Festival at on May 21, 2017 in Cannes, France.  Celebrities, fans and the movie world have descended on Cannes for this year's festival of the screen. For seventy years The Croisette Boulevard has always been the centre of athe place watch the rich and dandy and people from all walks of life to promenade.  (Photo by Christopher Furlong/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.