Light

Tíz ok, amiért a régi utasszállító gépeken könnyebben repült az idő

Képzelje el, hogy egy hosszú repülőút során szívesen kortyolgatna Martinit egy bárzongoristát figyelve. Néhány évtizede még gond nélkül megtehette volna.

Az utasszállító repülőgépek hőskorában még nem próbáltak meg minden létező négyzetcentiméterre embereket préselni, így bőven jutott hely a kényelmi szolgáltatásoknak is. Ma tíz olyan dolgot mutatunk meg, amelyekről a XXI. században már csak álmodhatunk.

Dohányzóasztalba épített videojáték, vagy egyáltalán: dohányzóasztal!

A Continental Airlines a hetvenes években néhány gépének bárjába Pong-terminálokat épített, amelyekkel máris elszállt az a néhány óra, amelyet repüléssel töltöttünk.

A fedélzeten tartózkodó séfek által elkészített friss ebéd, amelyet a mainál legalább kétszer nagyobb asztalokon szolgáltak fel – A PanAm légitársaság interkontinentális járatain

Képernyőfotó 2015-10-07 - 16.43.45

Fotó: Everything Pan Am

Bárzongorista – a PanAm hetvenes évek elején repült 747-esein

650_boeing_2

 

Fotó: Cruise Line History

Tágas bárok rengeteg itallal a Quantas légitársaság (fenn) és az American Airlines (lenn) 747-esein

QANTAS71-20

AMERICAN747COACHLOUNGE2-vi
Fotó: Cruise Line History

A Southwest Airlines forrónadrágos stewardess-ei, 1972

A repülőjegy korlátlan mennyiségű alkohol elfogyasztására jogosított fel, így az emberek egy része elég nehezen hagyta el a repülőteret a leszállás után

vintage_air_travel_2822_29

 

Fotó: Messy Nessy Chic

Hálóhely a kétszintes Boeing 377 Stratocruiser-ek egyikén – ezeket a gépeket 1949-1963 közt repülték.

berth

Fotó: OVI

A Stratocruiser-ek fedélzetén családok és baráti társaságok számára beépített díványok és kanapék is helyet kaptak

stateroom
Fotó: OVI

Szélesebb székek, nagyobb lábtér

d5ce515abea6c8215fafe48e4a8bd925Fotó: Pinterest

Egészen a hetvenes évekig minden gépen szabad volt a dohányzás

men-smoking-on-plane
Fotó: SG

 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik