Külföld

Oroszoknak indított új tévécsatornát az Egyesült Államok

24.hu
24.hu

2017. 02. 13. 09:01

Tényszerű tájékoztatást nyújtanának a propagandával szemben.
Korábban a témában:

Orosz nyelvű tévécsatornát indított az Amerikai Egyesült Államok. A Szabad Európa Rádió és az Amerika Hangja közös tévéadását Prágából sugározzák azzal a céllal, hogy „tisztességes és pontos tájékoztatást nyújtsanak”, illetve leleplezzék a dezinformációt azokban az országokban, ahol a tájékoztatást az állami propaganda uralja.

Az oroszok túlnyomó része a tévéhíradókból tájékozódik, az állam azonban rátette a kezét a tévécsatornákra. De népszerűek körükben a közösségi oldalak is, a Current Time nevű új tévécsatorna ezeken keresztül is próbálja majd elérni közönségét. Oroszországon kívül, a balti államoktól Közép-Ázsiáig is több millió nézőre számítanak, akik számára eddig nem volt alternatívája a Moszkvából sugárzott orosz nyelvű tévécsatornáknak.

A Current Time közölte: nem akarja másolni az orosz nemzetközi hírtelevíziót, az RT-t. Nem amerikai propagandát akarnak közölni, hanem hiteles tájékoztatásra törekednek abban a közegben, amit az elmúlt években Amerika-ellenesség uralt.

Az amerikai Kongresszus egy ideje már szorgalmazta az erőteljesebb fellépést Oroszország információs háborújával szemben, ennek része az új tévéadó. Ugyanakkor azt is fontosnak tartják, hogy az amerikai kormányzat ne akarjon politikai befolyást gyakorolni a csatorna működésére. (The Washington Post)

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Budapest, 2016. június 13.
Polt Péter legfőbb ügyész (b) és Matolcsy György, a Magyar Nemzeti Bank elnöke az Országgyűlés plenáris ülésén 2016. június 13-án.
MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.