A Miutcánk október elején csaknem 850 felhasználó bevonásával készítette el reprezentatív felmérését. A vizsgálat kapcsolódott az alkalmazás #helybenveszem kampányához, amelynek célja, hogy ösztönözze a helyi boltokban történő vásárlást a fenntarthatóságra és a helyi közösségekre gyakorolt pozitív hatása miatt.
A válaszadók a közeli kisebb boltok előnyei között főként kényelmi szempontokat említettek, 30 százalék emelte ki, hogy ha ott vásárol, akkor nem kell autóba ülnie. A felmérésben résztvevők 20 százaléka emelte ki azt, hogy a helyi vállalkozások támogatása is érv a közeli kis boltokban történő vásárlás mellett.
A vizsgálat szerint az emberek csaknem 95 százaléka kíváncsi arra, hogy milyen kisebb üzlet vagy piac található a közvetlen közelében, a megkérdezettek háromnegyede pedig több-kevesebb rendszerességgel vásárol is ezekben a kisboltokban.
Kiemelt kép: MTI/MTVA