Gazdaság

Habonyék a paksi bővítésből is milliókat szakíthattak

24.hu
24.hu

hírmunkás. 2016. 01. 29. 18:29

Bruttó 380 millió forintba került a Magyar Villamos Művek legutóbbi kampánya, amelyből a Habony Árpád érdekeltségébe tartozó médiumokat is alaposan kitömték.

Az Átlátszó kikérte ki az MVM-től a Magyar Villamos Művek legutóbbi kampányának költségvetését. Ebből kiderül, hogy a reklámhadjárat bruttó 380 millió forintba került.

A reklámpénzeket elemző Kreatív szerint a legnagyobb büdzséje az online megjelenéseknek volt, összesen 120 millió forint.

Szerintük itt az volt az egyik legmeglepőbb, hogy a nem különösebben nagy olvasottsággal bíró 888.hu egy Paks rovatért, az ehhez kapcsolódó kapuszponzorációértés egy 640×360 méretű roadblock hirdetésért összesen bruttó 34,4 millió forintot vitt.

A Lokál.hu ugyancsak komoly pénzt kapott, ők egy önálló rovatért (brandelt kapuval és ehhez kapcsolódó kapuszponzorációval), egy Paks ’40 rovatért és egy bannerhirdetésért összesen bruttó 30 millió forintot kaptak.

A Habony-érdekeltségek bevételei (bruttó összeg forintban)

6 784 352
19 776 247
19 776 247
11 146 536
12 618 720
10 690 860
8 763 000
6 414 516
10 515 600
4 381 500
4 907 280
2 418 588

összesen
127 077 131

A következő lépcső itt az Origo.hu, amely kapuszponzorációért és egy bannerért bruttó 12,6 milliót, míg a Blikk.hu 10 millió forintot számolt fel. Ezután jön a Ripost.hu bruttó 7,5 millió forinttal, az Index 6,3 millióval, majd a Pestisrácok.hu 3 millió forinttal.

Jelentős tétel volt a közmédia, bruttó 73 millió forinttal, míg közterületi felületekre 93 millió forint jutott.

Printes megjelenésekre összesen bruttó 93,8 milló forint áll a büdzsében. Itt is a Lokál szakított nagyot, ezúttal ugyan a print verzió: egy egyedi 2 oldalas mellékletért bruttó 19,7 millió forintot kaptak, ugyanennyit egy 4 oldalas mellékletért, míg egy féloldalas pr-cikkért 3,4 millió forintot, egy féloldalas hirdetésért pedig 6,8 milliót. A Kreatív hozzáteszi, hogy ez ugyan bruttó ügyfélköltség, de ha a nettó számokat nézzük, akkor is nagyon sok).

A Magyar Idők és a Blikk a maga 3,2 és 5,5 milliójával csak a futottak még kategóriában szerepelt.

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.