Belföld

Továbbra is az MFB finanszírozza az útépítéseket

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium rövidesen kijelöli azt a tárgyalódelegációt, amelynek feladata: megegyezni az M5-ös autópályát üzemeltető Alföld Koncessziós Autópálya Rt.-vel a sztráda továbbépítéséről és a matricás rendszer bevezetéséről - mondta tegnap bemutatkozó sajtótájékoztatóján Ruppert László közlekedésért felelős helyettes államtitkár. A helyettes államtitkár az új kormány útfejlesztési terveiről kiemelte: a beruházások ütemezésénél az előző kabinet 15 éves autópálya-fejlesztési programjára támaszkodnak majd. Néhány fejlesztést ugyanakkor előbbre hozna a kormány: így az M0-ás körgyűrű M5-M3-as autópályát összekötő szakaszának, a Budapesttől északra tervezett új Duna-hídnak, valamint az M6-os és az M56-os gyorsforgalmi utaknak az építését. A beruházásokat továbbra is a Magyar Fejlesztési Bank finanszírozza majd, de a jelenleginél több forrásból. A kormány uniós támogatásokra is számít. Minden olyan beruházásra, amelyre eddig nem kötöttek szerződést, pályázatot írnak majd ki. [Népszabadság]

Ajánlott videó

Olvasói sztorik