Gyűrű vehette körbe egykor a Földet

Oliver Hull

Egykor a Szaturnuszéhoz hasonló gyűrűje lehetett a Földnek is egy új tanulmány szerint. Az űrkövekből álló képződmény számos meteoritbecsapódáshoz vezethetett bolygónk felszínén – írja a Live Science.

Ha a gyűrű valóban létezett, körülbelül 466 millió évvel ezelőtt jöhetett létre egy hatalmas aszteroida maradványaiból, amelyet a Föld gravitációs ereje tépett szét.

A formáció árnyékot vethetett az Egyenlítő mentén, amely egy globális lehűlési folyamatot idézhetett elő, mivel eltakarta a napfényt. A gyűrűt alkotó kövek eközben időnként lezuhantak bolygónk felszínére, néhány millió év leforgása alatt végül mindegyik a földbe csapódva végezte.

A szakértők elmondták, az elméletet az erősíti, hogy a kőzetrétegek tanúsága szerint ebben a korszakban ugrásszerűen megnövekedett a meteoritbecsapódások száma, az akkorról származó üledékes kőzetek pedig kiemelkedően magas arányban tartalmaznak meteorittörmelékeket. Érdekes módon a korszak meteoritbecsapódásainak túlnyomó többsége az Egyenlítő közelében történt, amire hihetetlenül kicsi lenne az esély, ha nem létezett volna a gyűrű a Föld körül.

A bizonyítékok ellenére a tudósok kiemelték, hogy még további kutatásokra van szükség ahhoz, hogy egyértelműen alátámaszthassák elméletüket.