Kutyasétáltatás közben bukkant 70 millió éves csontokra egy férfi

vm / Getty Images

Egy titanosaurus 70 millió éves, kiváló állapotú csontvázára bukkant egy francia férfi kutyasétáltatás közben – írja a People.

Damien Boschetto 2022 májusában találta meg a hatalmas  kövületet, miközben kutyájával, Muffinnal sétált egy erdőben a dél-franciaországi Cruzyben fekvő otthona közelében.

A helyi France Bleu a közelmúltban elsőként számolt be a felfedezésről.

Boschetto szerint a csontokat egy földcsuszamlás hozta felszínre egy szikla szélén. Az amatőr paleontológusként tevékenykedő férfi a Cruzy Múzeum paleontológusaival két éven át dolgozott a feltáráson. A felfedezést azért tartották egészen mostanáig titokban, hogy a lelőhely védve maradjon a fosztogatóktól és turistáktól.

A titanosaurusok hosszúnyakú, növényevő dinoszauruszok voltak, ide tartoztak a valaha élt legnagyobb szárazföldi fajok. A csoport a kréta időszak végén, 66 millió éve tűnt el a többi dinoszaurusszal együtt.

Boschetto a felfedezés óta otthagyta energiaszektorban betöltött állását, hogy paleontológiai mesterképzést folytasson. Mint elmondta, a csontváz nagyjából 9 méter hosszú volt, és eredeti anatómiai helyzetben került elő.

A kövület immár a nagyközönség számára is megtekinthető a Cruzy Múzeumban. „Ezek a felfedezések tudományos szempontból azért érdekesek, mert hozzájárulnak a franciaországi és európai késő kréta kori fajok és ökoszisztémák megértéséhez” – nyilatkozta Francis Fages múzeumigazgató.