A hímek háromnegyede biszexuális ebben a majomkolóniában

NurPhoto / Getty Images

Az állatvilágban eddig sem számított tabunak a biszexualitás, több száz faj esetében számoltak be ilyen tevékenységről. Egy félvad rézuszmajom-kolónia tevékenységét megfigyelő kutatócsoport azonban most közölte, az azonos nemű szexuális aktivitást folytató egyedek életére kifejezetten pozitív hatással van egy-egy ilyen aktus – írja az IFLScience.

A Nature Ecology & Evolution tudományos folyóiratban megjelent tanulmány szerint a kutatócsoport három éven át 236 hím majmot vizsgált a Puerto Ricó-i Cayo Santiago szigeten élő 1700 rézuszmajom közül. Dr. Jackson Clive, a londoni Imperial College munkatársa az eredményeket összegezve elmondta, a legtöbb hím viselkedés szempontjából biszexuális, az azonos nemű aktivitásra való hajlam pedig öröklődik.

A kutatás során kiderült, hogy a megfigyelt hím egyedek 72 százalékánál regisztrálták ezt a tevékenységet, míg a nőstényeknél csak 46 százalék volt ez az arány.

Meglepő módon azt is tapasztalták a brit egyetem kutatói, hogy az egyenlőtlen nemi arányú csoportokban nem volt gyakoribb az, hogy azonos nemű példányok estek egymásnak.

Az évekig tartó megfigyelés eredményeként azt is sikerült bizonyítaniuk a tudósoknak, hogy a más hímekkel is szexuális tevékenységet folytató hímeknek több utódjuk született, mint másoknak. Továbbá nem találtak összefüggést a hierarchiában elfoglalt pozíció és a között, hogy egy majom folytatott-e aktust más hímekkel.