Elkezdik az élet keresését a világűrben

Maciej Frolow / Getty Images

Az élet eredetét kutató űrszondát indítana az Egyesült Arab Emírségek a Naprendszer aszteroidaövébe – írja az AP News. A küldetés a tervek szerint 2028-ban veszi kezdetét.

Ha a misszió sikeres lesz, az űrjármű 33 000 kilométer per órás sebességgel haladva teszi majd meg 7 évig tartó útját, amely során összesen hét kisbolygót fog tanulmányozni. Közülük az egyik, egy ritka vörös aszteroida jó eséllyel az élet kialakulásához szükséges anyagokat tartalmazhat a szakértők szerint.

Az általunk ismert élet létrejöttének egyik legfőbb feltétele a víz jelenléte, amelyet korábban már sikerült kisbolygókon megtalálni. A víz felfedezése és tanulmányozása a vörös aszteroidákon segíthet megérteni, hogyan keletkezett az élet a Földön.

Az arab ország űreszköze összesen 5 milliárd kilométeres távolságot tehet majd meg, először a Vénuszt közelítené meg, ahol egy gravitációs hintamanőver segítségével irányt változtatna, és a Föld, illetve a Mars mellett elhaladva jutna el a kisbolygóövhöz.

A jármű 2034-re érheti el utolsó állomását, a Justitia nevű égitestet, amelyre egy leszállóegységet is küldene, amely a kisbolygó felszínét tanulmányozná. A Justitia egyike azon két ismer vörös aszteroidának, amelyen feltehetőleg szerves anyagok találhatóak.