Olyat találtak az űrben, ami a fizika törvényei szerint nem létezhet

MARK GARLICK / Science Photo Library / Getty Images

Egy csillagászokból álló nemzetközi kutatócsapat kiszámolta több, a James Webb űrteleszkóp által lefotózott távoli galaxis tömegét, az eredmény meglepő – írja az IFLScience. A szakértők szerint lehetetlen, hogy akkorák legyenek, mint a számítások jelzik, hiszen sem elég gáz, sem elég idő nem állt rendelkezésre ekkora tömegű galaxisok megalkotására.

A tanulmányt vezető Ivo Labbé, a Swinburne University of Technology professzora elmondta, a céljuk az volt, hogy meghatározzák, mennyi csillag lehet ezekben a galaxisokban. A kutató szerint megdöbbentő, de tízszer annyi csillagot mutattak ki az eredmények, mint amennyire számítottak.

A hat galaxisról készült fotó.
NASA / ESA / CSA / I. Labbe (Swinburne University of Technology) / G. Brammer (Niels Bohr Institute’s Cosmic Dawn Center at the University of Copenhagen)

A hat megvizsgált galaxis a legtávolabbi megfigyelhető galaxisok közé tartozik, fényük nagyjából 700 millió évvel az ősrobbanás utántól érkezik. Ezeknek az objektumoknak apróknak kellene lenniük, mégis úgy néz ki, több tíz milliárdszor nagyobbak a Napnál, sőt egyikük 100 milliárdszor akkora.

Labbé szerint az ellentmondást az okozza, hogy a James Webb űrteleszkóp még mindig igencsak újnak számít és sok mindent nem teljesen értünk, amit a képei mutatnak. Úgy véli, valószínűleg nem arról van szó, hogy ezek a galaxisok felrúgják a fizika törvényeit, sokkal inkább arról, hogy a jelenlegi számítási módszerek finomításra szorulnak.