Korábban nem látott anyagokat találtak egy meteoritban

Két, korábban nem látott ásványra bukkantak egy szomáliai meteoritban – írja a Live Science. A felfedezés révén a szakértők jobban megérthetik az aszteroidák formálódását.

A kutatók a 15 tonnás El Ali meteorit egy 70 grammos mintáját elemezték.

Az újonnan felfedezett anyagok az elaliit és az elkinstantonit nevet kapták.

Előbbi magára a meteoritra, utóbbi pedig Lindy Elkins-Tantonra, az Arizonai Állami Egyetem munkatársára és a NASA közelgő Psyche-missziójának szakértőjére utal. A küldetésben egy űrszondát küldenek majd az ásványokban gazdag Psyche kisbolygóhoz.

Walter Geiersperger / Getty Images

Chris Herd, az Albertai Egyetem kutatója és a csapat tagja szerint ha egy új ásvány találnak, az azt jelenti, hogy korábban nem ismert geológiai viszonyok és kémia nyomaira bukkannak. Emiatt a felfedezés különösen izgalmas.

Az El Ali egy IAB komplex vasmeteorit, ez a típus vasból épül fel, és apró szilikátdarabokat tartalmaz. A szakértők következő célja az, hogy a kőzetet alaposabban megvizsgálva megismerjék azokat a körülményeket, amelyek közt anyaobjektuma létrejött.

A kutatást megnehezítheti, hogy az El Alit Kínába szállították, hogy magánvevőt találjanak neki. Amennyiben sikerül eladni a meteoritot, az megnehezítheti a későbbi tanulmányozását.