12 daganatot találtak egy spanyol nő testében

40 éves kora előtt 12 tumort — 7 jó- és 5 rosszindulatút — találtak egy nő testében. Szakértők nemrég rájöttek, mi okozza a szokatlan jelenséget — írja a Live Science.

A 36 éves páciens szervezetében olyan genetika mutációk vannak jelen, amilyeneket eddig még soha nem figyeltek meg embereknél — olvasható az esetet leíró tanulmányban. Azok a kísérleti egerek, amelyeknek hasonló mutációik vannak, már az anyaméhben elpusztulnak. Ez az asszony valahogy megérte a felnőttkort, de különösen magas rákhajlam alakult ki nála.

Legelső rákos daganata 2 éves korában képződött, legutóbbi pedig a 28. életévében.

Nehezünkre esett megérteni, hogyan tudott életben maradni ezzel a mutációval

— nyilatkozta Marcos Malumbres, a Spanyol Nemzeti Rákkutató Központ Sejtosztódás és Rák Csoportjának vezetője, aki úgy sejtette, kell lennie valaminek, ami életben tartja a beteget.

Phil Fisk / Getty Images

Egy vérvizsgálat kimutatta, hogy a páciens vérsejtjeinek közel fele abnormális mennyiségű kromoszómát hordoz. A kutatók megállapították, hogy ez a jelenség erős immunválaszt váltott ki a hagyományos kromoszómaszámú sejtekből, ami segíti az immunrendszert a rákos sejtek felfedezésében és megsemmisítésében. Ez megmagyarázhatja, hogy a nő miért tudta viszonylag könnyedén legyőzni mind az 5 esetben a rákot.

A tudósok a jövőben tovább szeretnék majd tanulmányozni az alanyt. Azt remélik, hogy a nő különleges immunvédelmét valamilyen formában fel lehet használni más rákkal küzdő emberek gyógyításában.