Bernie Ecclestone az 1980-as évek elején határozta el, hogy a Formula–1-es versenyeket eljuttatja a vasfüggönyön túlra is. Ecclestone terveiben Jugoszlávia, Kína, de legfőképpen Moszkva szerepelt, de amikor a szovjet fővárosba látogatott, túl szürkének és komornak találta. Ekkor javasolta a Brazíliában élő üzletember, Rohonyi Tamás a Formula–1 irányítójának, hogy nézze meg Budapestet – írja a Múlt-kor.hu.
A magyar vezetés nem zárkózott el, Ecclestone 1983-tól évente ellátogatott Magyarországra tárgyalni. Óriási hatást gyakorolt a magyar főváros, Rohonyi egy interjúban így emlékezett: „Felmentünk a várba és ő lenézett és azt mondta, hogy hát ezt miért tartják titokban. Ez egy csodálatosan szép város, csináljuk meg itt a versenyt”.
A peresztrojka hatására a magyar vezetés meglepően gyorsan és ésszerűen lépett, kiskaput nyitott a nyugat felé, és az MSZMP Politikai Bizottsága igent mondott a száguldó cirkuszra. Ecclestone első körben a Városligetben szeretett volna futamot rendezni, egy anekdota szerint amikor elmondták neki, hogy az autóversennyel járó iszonyatos zaj valószínűleg nagyon megzavarná a fővárosi állatkert lakóinak nyugalmát, az üzletember nemes egyszerűséggel azt javasolta:
versenynapokon elvihetnék az állatokat nyaralni valahová.
A Fővárosi Tanács ezt az opciót elutasította, így esett a választás Mogyoródra A Hungaroringet 1985. október 1-jén kezdték építeni, és rekordidő, mindössze nyolc hónap alatt sikerült befejezni. A pályát 1986. június 15-én a Drapál János motoros emlékversennyel avatták fel, és ugyanezen év augusztus 10-én több mint 200 ezer néző előtt elstartolhatott az első magyar nagydíj, amelynek győztese a brazil Nelson Piquet lett.