Idegen rendszerekből származó objektumok csapódhattak a Holdba

David Trood / Getty Images

Egy új tanulmány alapján az idők során legalább egy csillagközi objektum csapódott a Hold felszínébe – írja a Space.com. Sam Cabot, a Yale Egyetem PhD-hallgatója és kollégái úgy gondolják, hogy a kráterekkel borított égitest jó helyszín lehet az idegen rendszerekből származó meteoritok vizsgálatára.

Cabot szerint a Naprendszerben megfordult csillagközi objektumok becsült száma alapján valószínűleg néhány krátert is kialakítottak, ezek közül egy-kettő a Holdon lehet.

Ezek megtalálása természetesen nem lesz egyszerű.

A tudomány egyelőre két olyan objektumot ismer a Naprendszerből, amely egy-egy idegen csillagtól érkezett. Az első objektum a máig titokzatos, 2017-ben észlelt ‘Oumuamua, a második pedig a 2019-ben felfedezett 2I/Borisov üstökös. Utóbbi sokban emlékeztet a Naprendszerből ismert égitestekre, az ‘Oumuamuához hasonló objektumot viszont korábban nem láttak a szakértők.