Megtalálták az Angliát eltaláló objektum darabjait

Ahogy korábban megírtuk, február végén egy objektum lépett be a légkörbe az Egyesült Királyság felett, melynek töredékei a felszínt is elérhették. A közelmúltban sikerült megtalálni az égitest néhány darabját a közép-angliai Winchcombe-nál – írja a Live Science.

A meteorit összetétele igen különleges, a kutatók úgy vélik, hogy a kőzet hozzájárulhat a korai Naprendszer alaposabb megismeréséhez.

A darabkák együtt nagyjából 300 grammot nyomnak.

A Londoni Természettudományi Múzeum közleménye alapján a fekete, kormos szilánokat egy kocsifeljárón találták meg, a ház tulajdonosa azonnal összegyűjtötte a töredékeket, majd értesítette az illetékeseket. Ashley King, a múzeum szakértője szerint a felfedező laikussága ellenére remek munkát végzett. A meteoritok mihamarabbi begyűjtése nagyon fontos feladat, a felszínen ugyanis könnyen beszennyeződhetnek.

Az objektum egy úgynevezett szenes kondrit, ezen meteoritok nagyon ritka aszteroidáktól származnak, amelyek a Naprendszer korai időszaka alatt alakultak ki. Az efféle objektumok elemzése sokat elárulhat a bolygók kialakulásáról, sok szakértő ráadásul azt gondolja, hogy ugyanilyen meteoritok hozták el a Földre a vizet is.

Az angliai kőzet szénszerű, de sokkal puhább és törékenyebb. A textúra arról árulkodik, hogy a meteorit agyagásványokat tartalmaz, és egykor vízjég is volt benne. Az anyag sokban hasonlít azokra a mintákra, amelyeket a japán Hayabusa-2 és az amerikai OSIRIS-REx űrszondák gyűjtöttek be aszteroidákról.

Naponta egyébként rengeteg objektum éri el az atmoszférát, a többségük azonban apró, nappal érkezik, vagy lakatlan területek, például az óceán felett éri el a Földet, ezért azonosítatlanok maradnak. Az, hogy egy objektumot észleljenek, átverekedje magát a légkörön, és még meg is találják, meglehetősen ritka.