Aminosavat találtak a Vénusz légkörében

Szeptember közepén bejelentették, hogy az élet egyik potenciális nyomát, foszfint észleltek a Vénuszon. Egy friss tanulmányban egy másik csapat újabb, a bolygóhoz köthető izgalmas felfedezést mutat be – írja az IFLScience.

Úgy tűnik, a glicin nevű fehérjealkotó aminosavra bukkantak a Vénusz légkörében.

Az aminosavak nem feltétlenül az élet jelei, korábban üstökösökön is észleltek már hasonló anyagokat. A felfedezés ennek ellenére érdekes, hiszen ez az első alkalom, amikor egy idegen bolygón mutatnak ki egy aminosavat.

Arijit Manna, az indiai Medinipuri Városi Főiskola munkatársa és kollégái arra jutottak, hogy a glicin eloszlása a foszfinéhoz igazodik, ugyanakkor magasabban található az atmoszférában. Fontos kiemelni, hogy az eredmények igazolásához további vizsgálatokra lesz szükség.

Kép: NASA/JPL

A foszfin észlelése óta sokan felvetették, hogy érdemes lenne űreszközt indítani a Vénuszhoz – a misszióra a Calypso nevű szerkezet például megfelelhet. Bár egyelőre konkrét terv nincs ilyen küldetésre, a Merkúr felé haladó BepiColombo csütörtökön elhaladt az égitest mellett. A kutatók bíznak benne, hogy a manőver során a szonda értékes adatokat gyűjtött a bolygóról.