A héten több aszteroida is érkezik a Földhöz

A NASA adatai alapján a héten öt aszteroida is elhalad bolygónk mellett – írja az RT. A legkisebb objektum 11, a legnagyobb pedig 110 méter széles, előbbi, a 2020 SY4 jelű égitest már el is száguldott mellettünk.

A legnagyobb aszteroida, a 2020 PM7 ma érkezik: biztonságos távolságban, 2,8 millió kilométerre jár majd.

Szerdán aztán előbb a 20 méter széles 2020 SV5 érkezik, majd a 12 méter átmérőjű 2020 SQ, végezetül pedig a 37 méteres 2020 SO2. Ezek 1,2; 2,1, illetve 6,9 millió kilométerre fognak elhaladni, ezek a távolságok csillagászati szempontból igen kicsinek számítanak.

A Földet kifejezetten gyakran közelítik meg aszteroidák, a kisebb objektumok észlelése azonban nem egyszerű. A NASA és nemzetközi partnerei az elmúlt időszakban komoly erőfeszítéseket tettek a megfigyelő-rendszer fejlesztéséért, így ma már jóval több apró égitestet tudnak felfedezni, mint korábban. Az aszteroidák azonosítása és tanulmányozása rendkívül fontos feladat, hiszen az objektumok akár bolygónkat is eltalálhatják.