Komolyabb élet lehet a Marson, mint sokan gondolták

A vörös bolygón dolgozó marsjárók már több olyan bizonyítékot is találtak, melyek azt sugallják, hogy volt élet, sőt, még manapság előfordulhatnak bizonyos létformák az égitesten. Most szakértők egy csoportja korábbi adatokat felhasználva újabb bizonyítékot mutatott fel a marsi élet létezésére.

A NASA Jet Propulsion Laboratory munkatársai korábbi adatokat vizsgáltak – írja a BGR. Eredményeik alapján elképzelhető, hogy a Marson még mindig van élet, igaz, nem a felszínen, hanem a mélyben érdemes keresni.

A közelmúltban több műszer is oxidálódott kőzeteket mutatott ki a felszínen, azt pedig már korábban felvetették a tudósok, hogy a Marson felszín alatti tavak várhatnak felfedezésre. A kutatók úgy vélik, hogy a mélyben található sós vizek alkalmas lehetnek az egyszerűbb létformák ellátására.

Valami nagyon érdekesre bukkantunk: rengeteg sós víz lehet a Mars különböző pontjain. Teljesen elegendőek ahhoz, hogy lehetővé tegyék az aerob légzést a mikrobák, és akár a szivacsok számára, melyek a legegyszerűbb állatok

– nyilatkozta Vlada Stamenkovic, a csapat vezetője.

Amennyiben valóban vannak organizmusok a vörös bolygó mélyén, úgy azok evolúciós szempontból vagy a közelmúltban fejlődtek ki, vagy azon ökoszisztéma maradványai, amely évmilliárdokkal ezelőtt a felszínt foglalta el.

Mivel a távoli múltban a Marson rengeteg folyékony víz volt, és jelentős atmoszférával is rendelkezett, az égitesten valósággal hemzseghettek a különböző fajok. A probléma az, hogy egyelőre nem sikerült ezen feltételezett földön kívüli élővilág maradványait felfedezni.

Remélhetőleg a jövő misszióival, például a Mars 2020 rover küldetésével megtalálhatjuk majd az egykori élőlények nyomait.

Kiemelt fotó: Pixabay