Először dokumentálták, hogy miként vadásznak vadkacsák más madarakra

Itt a nyár, a szép időben kellemes a szabadban sétálgatni és a természet csodáiban gyönyörködni. Például abban, hogy hogyan támadnak vadkacsák (Anas platyrhynchos) más madarakra.

A jelenséget a délnyugat-romániai Trei Ape víztározónál figyelték meg. A szakértők a Waterbirds folyóiratban írják le, hogy mi is történt azon a borús napon, melyen a 11 példányból álló kacsacsoportot figyelték meg.

A kutatók szerint a madarak többször is lecsaptak egy vízbe pottyant házi rozsdafarkú (Phoenicurus ochruros) fiókára. A pórul járt élőlényt először megfullasztották, majd meg is ették. Egy másik megfigyelő azt is végignézte, miként fal fel egy vadkacsa egy hegyi billegetőt (Motacilla cinerea). Mindkét faj viszonylag kis termetű és igen gyakori, a kutatók szerint a kacsák azért tudták elkapni őket, mert még fiókák voltak.

Kép: Silviu Petrovan/Mihai Leu

A vadkacsák általában vízi nővényeket és rovarokat fogyasztanak, igaz, néha gerinceseket, így halakat és kétéltűeket is megesznek. Az új felfedezés igen meglepő, ugyanis a vadkacsák mind a természetben, mind házi környezetben viszonylag békés állatok, ritkán tanúsítanak ragadozó viselkedést.

A kutatók úgy vélik, a kacsák azért támadhattak más madarakra, mert állati fehérjére volt szükségük.

A víztározóba telepített halak ugyanis komolyan megritkították a rovarlárvákat, ezzel vonva el táplálékot a kacsák elől. A tojásrakó szezonban pedig nagy szüksége lenne a madaraknak a fehérjére.

Silviu Petrovan, a Cambridge-i Egyetem munkatársa és a tanulmány vezető szerzője bízik benne, hogy a tanulmányt olvasva több korábbi szemtanú is úgy dönt, hogy beszámol ehhez hasonló esetekről. A szakértő szerint a publikáció megjelenése óta már két új esetről is értesültek, mindkettő Új-Zélandon történt, 11 év különbséggel.

Az új beszámolók alapján a kacsák nem csupán megtanulják, hogy hogyan vadásszanak madarakra, de át is adják egymásnak az erre vonatkozó tudásukat.

Majka: Itt egy egész iparág szopik

Majka és Curtis készül a szezon első nagy fellépésére, augusztus közepén. Az még mindig fáj nekik, hogy rendszeresen a Halott Pénz előtt lépnek fel, és azt sem értik, ha 20 ezer ember lehet egy futballmeccsen, akkor miért nem szabad még bő egy hónapig koncerteket tartani.