Egyszerre gyönyörű és hátborzongató a földi pokol

Egy sci-fi idegen bolygója, démonok tanyája, vagy éppen egy kábítószeres hallucináció is lehetne az etiópiai Danakil-mélyföld környezete. A Föld legforróbb és legszárazabb helyén jellemző a vulkáni aktivitás, a bugyborékoló, sós tavak fölött kénes és klóros gőz kering.

A Dallol-vulkán és az Asszal-tó közti különleges világ Eritrea és Etiópia határán terül el. A tengerszint alatt 100 méteres mélységben található sivatagban mérték a Földön a legforróbb hőmérsékletet: 70 Celsius-fokot. A nagy melegben a földben található ásványi anyagok kicsapódnak, különleges sárga, vörös és zöld színeket hozva létre.

Euro Planet\Szulfát és vasoxid kémény

A lélegzetelállító táj ellenére csak ritkán merészkednek kutatók a Danakil-mélyföld területére. A hónap elején azonban egy geológusokból álló csoport három napot töltött a földi pokolban, a helyi viszonyokat tanulmányozva. Az expedíció vezetője, Dr. Felipe Gómez Gómez szerint a kevés megjelent tanulmány miatt fontos lehet a térség élővilágának elemzése.

A kutatók azt vizsgálták, hogyan maradhat bármi is életben ilyen mostoha körülmények között. A pH-érték, a nedvesség, a hőmérséklet és az oxigéntartalom elemzése mellett a helyi baktériumokból is gyűjtöttek mintákat. A DNS-ük tanulmányozása segíthet abban, hogy megértsük, hogyan élhetnek a világ legzordabb helyén.

Bár a vidék igen gyönyörű és természettudományos szempontból is érdekes, nem ajánlott arrafelé túrázni. A nappali 40 fokos és éjszakai 30 fokos meleg igen kellemetlen, a levegőben lévő klór pedig mardossa az ember légutait. Éppen ezért érdemes beérni a helyszínen készült képek tanulmányozásával.

Euro Planet\Danakil-mélyföld