Tényleg megtalálhatták Nefertiti sírját

Szinte biztos, hogy egy elfalazott terem bújik meg Tutanhamon sírkamrája mögött. Nicholas Reeves brit archeológus szerint a legendás szépségű Nofretiti pihenhet a rejtélyes földalatti teremben.

Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, az egyiptomi régészek infravörös kamerák és „kozmikus sugárzásmérők” segítségével vizsgálják át a Királyok völgyét és a piramisok környékét eddig felfedezetlen föld alatti kamrák és járatok után kutatva. A kutatást a régészeti minisztérium rendelte el, miután Nicholas Reeves brit archeológus azt nyilatkozta, hogy Tutanhamon fáraót anyja, a legendás szépségű Nefertiti sírkamrájának előterében temethették el.

Nagyon úgy fest, hogy a munkájukat siker koronázta: az egyiptomi hatóságok szombaton bejelentették, „nagyjából 90 azázalékig biztosak benne”, hogy egy elfalazott terem bújik meg Tutanhamon sírkamrája mögött. Az AFP értesülései szerint a radarfelvételeket már el is küldték Japánba további elemzésre.

A [Tutanhamon sírkamrájának] északi fala mögötti területről készült radarfelvételek elég egyértelműnek tűnnek. Ha igazam van, egy folyosót találtunk, amely minden valószínűség szerint egy másik sírkamrához vezet – jelentette ki Reeves. – Szerintem Nefertiti pihenhet ott, egyelőre minden bizonyíték erre mutat.”

Annak ellenére, hogy Tutanhamon sírjának feltárása a régészet történetének egyik legnagyobb felfedezése volt – az archeológusok közel kétezer, érintetlenül fennmaradt tárgyra bukkantak az üregben –, köztudott, hogy a fiatal fáraót jóval szerényebb körülmények között temették el, mint más ókori egyiptomi uralkodókat. Reeves szerint azért, mert váratlan halála miatt sietősen temették el anyja síremlékének előterében.

„Ha tévedek, hát tévedek – nyilatkozta korábban a professzor. – De ha igazam van, újabb megdöbbentú felfedezések állhatnak előttünk. A világ sokkal érdekesebb hellyé válhat – legalábbis a régészek számára mindenképpen.”