November 13-án rejtélyes űrobjektum csapódik a Földnek

A kutatók az alig 1-2 méter átmérőjű testet októberben vették észre, és pontosan tudják, hova csapódik majd be.

WT1190F: így hívják azt az alig 1-2 méter átmérőjű, valószínűleg mesterséges objektumot, ami a kutatók várakozása szerint november 13-án lép majd bolygónk légkörébe. Bár a friss számítások szerint az üreges test minden bizonnyal elég a légkörben, Bill Gray, egy független szoftverfejlesztő, aki az utóbbi hetekben a NASA-val közösen vizsgálta az objektum pályáját, a Nature News szerint azzal viccelődött, nem szívesen menne horgászni az esetleges becsapódás közelébe. Ez egyébként várhatóan Sri Lanka közelében, az Indiai-óceánban lesz majd. (Ha mégsem égne el.)

WT1190F

A Nature News idézi Jonathan McDowellt is, a Harvard-Smithsonian asztrofizikai központ kutatóját is, aki elmondta, a WT1190F esetében mesterséges tárgyról lehet szó: egy korábbi hajtómű, vagy rakéta darabja lehet. Vagyis űrszemét. És épp ez az, ami McDowell szerint különlegessé teszi ezt az aprócska objektumot. Eddig ugyanis a WT1190F-et leszámítva egyetlen egy sem tért vissza a Földre (vagy ha vissza is tért, arról senki sem szerzett tudomást.)

Az objektumot valószínűleg a Nap és a Hold jelenléte állította olyan pályára, aminek vége a biztos pusztulás a földi atmoszférában.