Tudomány
A woman walks past a billboard for Windows 10, the latest operating system from US software giant Microsoft, during a launch event in Seoul on July 29, 2015. Microsoft is aiming to build lasting relationships with the operating system Windows 10 seen as critical to reviving the fortunes of the once-dominant tech giant. AFP PHOTO / JUNG YEON-JE

Vigyázz, figyel a plakát!

24.hu
24.hu

2015. 09. 30. 11:45

„Azok a londoni járókelők, akik ezen a nyáron elsétáltak egy Bahio nevű kávémárka ártatlannak tűnő hirdetései mellett, valószínűleg nem is sejtették, hogy önkéntelenül adatokat szolgáltatnak ahhoz, amit kitalálói »a világ első mesterséges intelligencia irányította plakátkampányának« titulálnak” – írta keddi cikkében a Quartz. A Microsoft Kinect kamerákkal felszerelt interaktív poszterek egyszerre akár tizenkét, a közelükben lebzselő ember arckifejezéseit is rögzíteni tudták. Sőt, egy idő után már arra is képesek voltak, hogy a reakcióiknak megfelelően változtassák a hirdetésekben látható képeket és szlogeneket.
Az „intelligens óriásplakátok” folyamatosan figyelik az arckifejezésünket, és a reakcióinkhoz igazítják a rajtuk megjelenő hirdetéseket.
Korábban a témában:

Felejtsük el egy pillanatra a hirdetésblokkoló szoftverekkel kapcsolatos vitákat. A Quartz szerint a legnagyobb kérdés a reklámozásban ma nem az, hogy nekünk látnunk kell-e a hirdetéseket – hanem éppen ellenkezőleg, az, hogy a hirdetések látnak-e minket.

„Azok a londoni járókelők, akik ezen a nyáron elsétáltak egy Bahio nevű kávémárka ártatlannak tűnő hirdetései mellett, valószínűleg nem is sejtették, hogy önkéntelenül adatokat szolgáltatnak ahhoz, amit kitalálói »a világ első mesterséges intelligencia irányította plakátkampányának« titulálnak” – írta keddi cikkében a weboldal.

A Microsoft Kinect kamerákkal felszerelt interaktív poszterek egyszerre akár tizenkét, a közelükben lebzselő ember arckifejezéseit is rögzíteni tudták. Sőt, egy idő után már arra is képesek voltak, hogy a reakcióiknak megfelelően változtassák a hirdetésekben látható képeket és szlogeneket.

A Guardian szerint az M&C Saatchi, a Posterscope és a Clear Channel által kifejlesztett hirdetőtáblák három hónap alatt több mint 42 000 reakciót gyűjtöttek össze, de a cégek szerint „semmi felismerhetőt” nem rögzítettek. „Valamennyi interakció kapott egy számot, ennyi az egész – mondta David Cox, az M&C Saatchi fejlesztési igazgatója. – Senkit sem akarunk megrémiszteni.”

Az ötletgazdákat komoly kritikák érték a formabontó kampány miatt. Az ellenzők szerint az ehhez hasonló hirdetések komoly személyiségi jogi és adatvédelmi kérdéseket vetnek fel, és lehetetlenné teszik a felhasználók számára, hogy átlássák, kik használhatják fel az adataikat.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

Cegléd, 2011. augusztus 14.
A ceglédi Toldy Ferenc Kórház-Rendelőintézet.
MTI Fotó: H. Szabó Sándor
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.