Tudomány

Így nézett ki belülről egy első világháborús tengeralattjáró

Az 1917 júliusában vízre bocsátott, majd' nyolcszáz tonnás német U-110 alig néhány hónapig szolgálta csak a Német Birodalmat.

Az 1917 decembere és 1918 márciusa közt teljesített három őrjárata során tíz kereskedelmi hajót elsüllyesztő tengeralattjárót végül Írország partjainál érte utol a végzete: március 15-én két angol romboló, a Michael és Moresby bemérte a helyzetét, majd elsüllyesztette. A harminckilenc fős legénységből harmincketten vesztek oda.

 uboat-1

Ugyanazon év szeptemberében a britek kiemelték, és a legendás Swan Hunter hajógyár szárazdokkjában próbálták meg újra működőképessé tenni. A fegyverszünet november 11-i bejelentésével a munkálatokat leállították, a hajót feldarabolták, majd egy roncstelepre száműzték.

A fotók a szétdarabolás előtt, még a szárazdokkban készültek.

uboat-18

Az elektronikát irányító központ
Az elektronikát irányító központ
Torpedó terem a hátsó fedélzeten
Torpedó terem a hátsó fedélzeten
A motortér részlete
A motortér részlete
Az irányítóterem részlete – jól látszik az üzemanyag- és mélységmutató, valamint a merülési kormány
Az irányítóterem részlete – jól látszik az üzemanyag- és mélységmutató, valamint a merülési kormány
Tárolórekeszek
Tárolórekeszek
Az elülső torpedóterem
Az elülső torpedóterem
A négy torpedócső
A négy torpedócső
A 6. számú kabin, a legénység néhány tagjának hálóhelyével
A 6. számú kabin, a legénység néhány tagjának hálóhelyével
Az elektromos központ, a motortér és a hátsó torpedóterem felé nézve
Az elektromos központ, a motortér és a hátsó torpedóterem felé nézve

uboat-15

Az irányítóterem részlete – jól láthatóak a periszkóp mozgatásáért felelős kerekek
Az irányítóterem részlete – jól láthatóak a periszkóp mozgatásáért felelős kerekek
Az irányítóterem részlete
Az irányítóterem részlete, tucatnyi mutatóval
Fotók: Tyne & Wear Archives & Museums, forrásunk a Mashable.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik