Tudomány

Még az idén jön a BMW és a Baidu sofőrnélküli autója

baidu-bmw (Array)
baidu-bmw (Array)

A kínai keresőcég számolatlanul önti a pénzt a projektbe, hogy saját pályáján verhesse meg a nagy versenytárs Google-t.

Az elmúlt években hatalmas versengés alakult ki a Google és kínai versenytársa, a Baidu között. a cégek rengeteg pénzt és erőforrást költenek arra, hogy a világon elsőként dobják piacra saját fejlesztésű sofőr nélküli autójukat. A sajtó az elmúlt években főleg a Mountain View-i óriás fejlesztéseivel foglalkozott; pedig az ázsiai óriásvállalat mérnökei is figyelemreméltó eredményekkel dicsekedhetnek. Olyannyira, hogy a The Verge értesülései szerint már az idén bemutatják a BMW-vel közösen fejlesztett önvezető négykerekűjüket.

Wang Jin, a Baidu alelnöke csütörtökön, a sanghaji China Cloud Computing Services Summiton jelentette be, hogy még az év vége előtt bemutathatják az első kínai-német robotautót. A prototípust a Baidu technológiájának tesztelésére fogják használni. A kínai vállalat egyelőre valamivel szerényebb célokat tűzött ki maga elé, mint a Google, szoftverük nem az úrvezetők teljes tehermentesítésére, csak a támogatásukra szolgál majd.

A Guardian értesülései szerint a Baidu ennek ellenére nagyon is komolyan veszi a versenyt: szakembereik a mesterséges intelligencia-kutatás mellett a számítógépes „látás” kifejlesztésével és az autonóm autók vezetéséhez szükséges robotikai megoldások megépítésével is foglalkoznak. A cég a digitális térképészeti fejlesztésekre is költ, tavaly 10 millió dollárt invesztált a finn IndoorAtlasba.

Szakemberek szerint technológiai szempontból tulajdonképpen már ma sem lenne akadálya annak, hogy a sofőrnélküli autók a közúti forgalomban is megjelenjenek. A gondot a szabályozás okozza, az EU és az Egyesült Államok törvényhozói egyelőre nem igen tudják, mihez kezdjenek az új technológiával. És éppen ez az, ami komoly versenyelőnybe hozhatja a Baidut; Kína valószínűleg rugalmasabb lesz a vonatkozó törvények kialakításával kapcsolatban, így könnyen meglehet, hogy Sanghaj és Peking utcáin jóval hamarabb megjelenhetnek majd az autonóm járművek, mint New Yorkban vagy Brüsszelben.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik