Tudomány

Ingyen tankolva keres pénzt a pesti taxis

Ingyen tankol Budapesten egy taxi, miközben pénzt keres a fuvarral. Az évtized üzlete?

Naponta kétszer, teljesen ingyen vesz áramot az Istenhegyi úti gyorstöltőn egy budapesti taxis az elektromos autójába. A hatályos jogszabályok szerint a villanykocsik nyilvános töltői ingyenesek, amit egy ügyes fuvarozó ki is használ.

Megkerestük a taxist, hogy kifaggassuk: vajon mennyit kaszál azzal, hogy a kollégáitól eltérően neki egy fillérjébe sem kerül az üzemanyag?

Gyorsan kiderül, hogy naponta 8-10 fuvar az átlaga a férfinak, ami 4-5 ezer forintos átlaggal már igen szép bevételnek tűnik. Vannak persze extra költségek, és az elektromos autózáshoz kötődő pozitívumok és negatívumok, amelyek árnyalják a bizniszt:
– 2-3 millióval többe kerül a Nissan Leaf, mint egy hasonló méretű dízeltaxi
– hivatalosan 199 kilométeres a hatótávja a sárga elektromos autónak, ami a budapesti taxizás közben inkább 100 kilométer
– gyorstöltővel 40 perc a tankolás, ilyenkor 20-30 százalékos töltöttségről akár 80-90 százalékig is feltölthetőek a telepek, tehát naponta másfél órával biztosan többet kell dolgoznia annak, aki villanyautóval taxizik
– 30 ezres a kocsi szervizintervalluma, ráadásul motorolaj, olajszűrő egyáltalán nem kell a Leafbe, légszűrőből is csak az utastér levegőjét tisztító pollenszűrő szorulhat cserére. Emellett a fékbetétek, tárcsák is sokkal tovább húzzák egy elektromos autóban

Hogy mindezek után mennyi pénz marad a taxis zsebében egy hagyományos dízellel fuvarozó kollégájával összehasonlítva, azt ide kattintva elolvashatja!

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik