Tudomány

Hizlalnak az akciófilmek

Ughy Márton
Ughy Márton

2014. 09. 11. 06:30

Sokkal jobban fogy a nasi, ha a képernyőn dübörög az izgalom.

Korábban a témában:

Mindegy, hogy süti, m&m’s, répa vagy szőlő – a néző többet falatozik, ha hollywoodi szuperprodukciót néz, és nem egy unalmas interjút.

Azt persze eddig is tudtuk, hogy a televízió előtti ücsörgés nem tesz jót az alaknak, azonban ez az első tanulmány, amely nemcsak a médiumot, hanem a közvetített üzenetet is górcső alá vette.

A kutatásban részt vevő alanyokat három csoportra bontották: az első a Sziget című filmet nézhette, a második egy aktuálpolitikai tévéinterjút, míg a harmadik szintén a Sziget című filmet, de hang nélkül.

Még a tudósokat is meglepte, hogy a másodikhoz képest első csapat tagjai kétszer annyi nasit pusztítottak el – de még az utóbbi csoport is harmadával többet evett, mint akik az interjút figyelték.

Minél több figyelmet szentelünk a képernyőnek, annál kevesebb marad az étkezésre.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Budapest, 2015. március 16.
Farkas Flórián, a Fidesz képviselõje az Országgyûlés plenáris ülésén 2015. március 16-án.
MTI Fotó: Illyés Tibor

Farkas Flórián tényleg „ment a lecsóba”

Kommentek

Velika Kladusa, 2018. november 19.
Migráns férfiak főtt ételt esznek a tűz körül egy sátortáborban, a horvát határ közelében levő északnyugat-boszniai Velika Kladusa településen 2018. november 18-án.
MTI/AP/Amel Emric
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.