Tudomány

Hizlalnak az akciófilmek

Sokkal jobban fogy a nasi, ha a képernyőn dübörög az izgalom.

Mindegy, hogy süti, m&m’s, répa vagy szőlő – a néző többet falatozik, ha hollywoodi szuperprodukciót néz, és nem egy unalmas interjút.

Azt persze eddig is tudtuk, hogy a televízió előtti ücsörgés nem tesz jót az alaknak, azonban ez az első tanulmány, amely nemcsak a médiumot, hanem a közvetített üzenetet is górcső alá vette.

A kutatásban részt vevő alanyokat három csoportra bontották: az első a Sziget című filmet nézhette, a második egy aktuálpolitikai tévéinterjút, míg a harmadik szintén a Sziget című filmet, de hang nélkül.

Még a tudósokat is meglepte, hogy a másodikhoz képest első csapat tagjai kétszer annyi nasit pusztítottak el – de még az utóbbi csoport is harmadával többet evett, mint akik az interjút figyelték.

Minél több figyelmet szentelünk a képernyőnek, annál kevesebb marad az étkezésre.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik