Tudomány

Hatalmas olajfolt nyeli el a Mikulást

Hatásos kisfilmben támadja a Greenpeace két gigamárka, a LEGO és a Shell együttműködését - olvasható a Creative Review-n. A környezetvédő szervezet egy, a LEGO játékaiból épített terepasztalt áraszt el olajjal, ezzel demonstrálva az olajszennyezések pusztító hatásait.

A LEGO az 1960-as évektől a ’90-es évekig árult a Shell névjegyével ellátott termékeket. Az együttműködést 2012-ben újították fel, amikor 26 országban dobtak piacra olyan játékbenzinkutat, amelyeken ismét az olajtársaság logója díszelgett.

A Greenpeace szerint a Shell sarkköri fúrásokra tett korábbi törekvései összeegyeztethetetlenek a gyermekek kreativitására hagyatkozó kockajátékkal.

A hirdetés idilli képekkel és a közelmúltban bemutatott LEGO Kaland című mozi lelassított zenéjével indít. A terepasztalon több geget is elrejtettek a készítők: például megjelennek rajta a Trónok harca szereplői, a Mikulás manójával és a LEGO film főhősei is, akiket végül teljesen elnyel egy hatalmas olajfolt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik