Komoly gondot okoz a netes cégeknek az EU május tizenharmadikán kelt adatvédelmi döntése, miszerint a felhasználók kérhetik a találati listából való törlésüket. A fő dilemma az, hogyan találják meg és tartsák fent az egyensúlyt a magánélet és az információ szabadsága között.
Pénteken számoltunk be arról, hogy a Google közzé tett egy űrlapot azok számára, akik szeretnék töröltetni magukat a keresőből, mert az nem releváns tartalmat dob ki a nevükre. Miután elérhetővé tették az űrlapot, a Google 12 ezer kérést kapott Európa-szerte, esetenként átlagosan huszat percenként. Ez azt jelenti, hogy a keresőóriás 3 másodpercenként kapott kitöltött űrlapot az első napon. Az internetes cégek azért vannak bajban, mert bár minden egyes törölni kívánt találathoz indoklást kell írni, nehéz megítélni, hogy a kérvényezőnek valóban joga van-e töröltetni magát, hiszen vannak olyan foltok a múltban, amit a nyilvánosságnak tudnia kellene.