Az Index számolt be arról a kerekasztal beszélgetésről, ami a prominens hazai e-kereskedelmi cégek (többek között az Axel-Springer és az Allegro-csoport) és a Google között zajlott. A beszélgetés fókuszában a hazai e-shopok, online piacterek, ár-összehasonlító oldalak és a Google agresszív terjeszkedési politikája állt. Ördögi a kör, hiszen a hazai cégek joggal tarthanak attól, hogy a Google itthon még nem ismert Shopping szolgltatása eltereli róluk a forgalmat, viszont a megmaradt forgalmuk nagy részét még mindig tőle kapják. A Google tehát nem csak a legnagyobb félnivalójuk, de a legjobb barátjuk is egyben.
Az itthoni cégek félelme nem alaptalan, Lengyelország és Csehország után a Google hamarosan Magyaroszágra is bevezetheti a Shoppingot, amivel nem csak konkurenciát teremtene a hazai piacon működő cégek számára, de tönkre is teheti őket, hiszen az általa adott legjobb találatok egyben képes és árazott, kész hirdetésnek mondható ajánlatok is (így szinte biztos a vásárlás). Az Európai Unió a versenyjogi szabályozásokat figyelembe véve vizsgálni kezdte a helyzetet. Az ügyben azonban nehéz képviselni a kis cégek érdekeit, mert ha a Google azért került monopolhelyzetbe, mert a termékei tényleg jobbak, mint a konkurencié, akkor csak arról van szó, hogy a kegjobb a piacvezető. Mindezek mellett viszont presztízscsatát veszítene az EU, ha nem szabályozná megfelelően az amerikai óriás vállalatot.
A regionális cégek egy új uniós korlátozás segítségével tarthatnák meg jelenlegi pozíciójukat, ezért azt szeretnék, hogy olyan megoldást találjon az EU, amiben a Google ugyan megtartja bevételi forrásait, de igazságos versenyfeltételeket teremt a kisebb, tőle függő szereplők számára is. Azzal is érveltek , hogy a Google térnyerése veszélyes lehet a munkaerőpiacra, hiszen a üzleti modellje nélkülözi az emberi munkát, miközben Európánban csak az ár-összehasonlító oldalak három-négyezer embert foglalkoztatnak jelenleg, és ez csak egy része az internetalapú kereskedelmet működtetőknek.
Úgy tűnik, hogy ezek az érvek sem hathatnak az uniós szabályozásokra, a Google ugyanis egy logikus megoldással állt elő, amibe törvényileg nem nagyon tudnak belekötni. A keresőóriás azt ajánlotta, (az itthon még nem elérhető) hogy a Shopping képes hirdetési felületét két részre bontja és a saját hirdetéseik mellett külsős ajánlatokat is megjelenítenek. Az ajánlat azonban nem elégítik ki a cégeket, mert míg a Google ingyen használja a Shoppingot, addig nekük fizetnie kell érte. Ez megnöveli a marketing költségeket és csökkenti a vásárlók választási lehetőségeit, ráadásul a Google-nek már eleve van reklám bevétele, így neki mindegy, hogy reklámozott terméket el is adták -e.
A vita jelenleg itt tart, hamarsan megtudjuk, hogy úgy jár a hazai e-kereskedelmi szektor, mint az iWiW.