A Google 2006-ban vásárolta meg a Youtube-ot 1,6 milliárd dollárért, azóta sem költött ennyit egyetlen cégre sem. A legújabb hír ugyan nem hivatalos, de a Varitey arról számolt be, hogy a keresőóriás újabb egymilliárd dolláros felvásárlásra készül. Ezt a Wall Street Journal sem tagadja, azonban sokkal óvatosabban fogalmaz, mint a Variety, a WSJ szerint csupán beszélgetnek arról, hogy lehetséges, hogy a keresőóriás megveheti a céget, a tárgyalások tehát még korai szakaszban vannak.
Mit akar ennyire a Google?
A San Francisco-i székhelyű Twitchre a felhasználók feltölthetik a saját játékukat, de élőben nézhetik azt is, hogyan játszanak mások, többek között olyan népszerű Microsoft Xbox és a PlayStation 4 konzolokkal, mint a Diablo III, a Counter Strike vagy a Leauge Of Legend. A vállalat januári nézettségi adatai szerint több mint 45 millió havi látogatóval bírnak, és több mint 1 millió tagjuk van. Nem kérdéses tehát, hogy ez az oldal a gémerek Youtube-ja, ahol havonta 12 milliárd percnyi videót néznek végig. 12 milliárd perc, az 380 év, havonta!
A Twitch 2011 júniusában indult, piaci adatok szerint 35 millió dolláros befektetői támogatással. A Netflix, a Google és az Apple után a negyedik legnagyobb forgalmú oldal az USA-ban, áprilisban az élő streamek (videós közvetítések) 44 százalékát ezen keresztül bonyolították, ez az oldal teszi ki a teljes amerikai internetes forgalom 1,8%-át.
A Youtube (Google) számára a presztízs kérdések mellett többek között azért lenne nagy dobás a felvásárlás, mert a Twitch nagy és egyre növekvő közönséggel bír a 18 – 34 éves korosztályban (férfiak). Mivel a felhasználók sokkal több időt töltenek az oldalon, mint az átlagos Youtube-felhasználók, így vonzóbb a hirdetők számára, hiszen az oldalon árult hiredetéseket magasabb áron adhatják el.
Aki ellátogat az oldalra garantáltan ott marad, sokkal élvezetesebb csatákat láthatunk ugyanis, mint a Sthol András főszereplésével leforgatott 4 évados Tűzvonalban című sorozatban.