A Gmailben bevezetett újítások általában olyan aprók, hogy gyakran észre sem vesszük őket, aminek az az oka, hogy a felhasználók nehezen barátkoznak meg az ismeretlennel, így a Google lassan adagolja az elkerülhetetlen változások bevezetését. Legutóbb április közepén hallottunk változtatásról, ami főként a Gmail appot érintette, új dizájnt kapott, de itt már előrevetítették a webes verzióban tervezett változásokat is. Mivel egyelőre még egyiket sem vezette be a Google, csak néhányan próbálhatták ki a megannyi frissítést tartalmazó új és szokatlan dizájnt.
Jelenleg még tesztelik a mostani újítást, ami tulajdonképpen az app dizájnját ülteti át webes felületre. A közzétett fotók alapján beépítették a már említett üzleti levelezés mappát (de kapunk majd vásárlás és nyaralás mappát is) és a szundiztató üzemmódot, ami ugye abban segít, hogy könnyebben priorizálhassuk a napi teendőket. Ha egy levél nem olyan fontos, beállíthatjuk, hogy a rendszer később hívja fel rá a figyelmünket. A Google egyértelműen arra törekszik, hogy átláthatóbbá tegye a levelezésünket, kérdés azoban, hogy az átlagfelhasználók számára mennyire fontos az üzelti szemléletű levélkezelés. Ez majd csak akkor fog kiderülni, ha már széles körben elérhetővé tették a frissítéseket.
A webes váltiozatban is szundiztathatjuk a leveleket, az üzleti leveleink mellett viszont kapunk még pár új rendező mappát, mint a vásárlás vagy utazás. Motsantól nem lesznek csillagozott levelek, ezek szerepét a letűzések veszik át.